Ustrezen tlak v pnevmatikah je zelo pomemben za stabilnost, porabo goriva in obrabo.
A pri avtu, ki je dodatno naložen za odhod na počitnice, običajne vrednosti niso dovolj. Zato vse avtomobilske znamke v navodilih za uporabo opozarjajo, da je treba v primeru dodatne obremenitve z maso povečati tudi tlak v pnevmatikah.
Premalo napolnjena guma namreč povzroča velik kotalni upor, to pa pomeni ne le večje porabe in slabše stabilnosti v ovinkih ter med zaviranjem, temveč lahko tudi poškoduje notranjo strukturo pnevmatike. Največ defektov pnevmatik, na primer na avtocesti, se zgodi ne zaradi tujkov, ki predrejo plašč, temveč zaradi premalo napolnjenih pnevmatik.
Praktično vsi novejši avti imajo priporočen tlak za navadne in bolj obremenjene vožnje hitro dostopen na nalepki na B stebričku ali na okvirju vrat. Po navadi je treba za težjo obremenitev dopolniti za okoli 200 kPa (0,2 bar). A bodite pozorni, da tlak preverjate pri hladnih pnevmatikah, ne pa po daljši poti. Upoštevajte tudi, da se vsakih dodatnih 10 stopinj pri temperaturi zunanjega zraka v pnevmatiki lahko pozna za okoli 100 kPa (0,1 bara) več.
Pred daljšo potjo namenite nekaj trenutkov tudi pregledu zunanjosti pnevmatik. Bodite pozorni na morebitne tujke, (bočne) izbokline in na izrabo profila. S poškodovano pnevmatiko se nikar ne odpravljajte na pot, prej jo je treba popraviti ali zamenjati! Če imate rezervno pnevmatiko, preverite tudi njeno napolnjenost, ali pa stanje kita za popravilo. Še najbolje pa je imeti urejeno kakovostno storitev asistence, s katero si boste prihranili ogromno sivih las.
In ne pozabite - pakirajte premišljeno, v in na avto naložite raje manj kot več. Nikar ne obremenite avta prek dovoljene skupne mase, ki jo je določil proizvajalec.