"V lanskem letu so nekateri pacienti Splošno nujno medicinsko pomoč (SNMP) obiskali več kot desetkrat, nekateri so v preteklih letih ambulanto SNMP obiskali skoraj vsak teden. Pri vseh je bilo izključeno življenje ogrožajoče bolezensko dogajanje," so nam povedali v ljubljanskem zdravstvenem domu (ZD), ki ima na skrbi urgenco, čeprav je ta v prostorih kliničnega centra.
Pridejo vsak drugi teden
"Ambulanto nujne medicinske pomoči Maribor letno obišče preko 35000 pacientov, pri čemer pa število obiskov na posameznega pacienta ne vodimo, lahko pa trdim, da posamezni bolniki naše storitve uporabljajo tudi preko 20 krat v enem letu," pa pravi Štefan Mally, predstojnik nujne medicinske pomoči v mariborskem zdravstvenem domu.
Kdo so ljudje, ki so vsak teden ali vsak drugi teden na urgenci? "Najpogosteje gre za bolnike s kroničnimi težavami, ki iščejo storitev za nerešljive zdravstvene težave in so hkrati bolniki s psihosomatskimi težavami," pravijo v ZD Ljubljana. Podobno je v Mariboru. "Gre predvsem za starejše bolnike s kroničnimi boleznimi, ki potrebujejo medicinsko pomoč ob poslabšanju kroničnih težav, pri čemer pa drži, da poslabšanja stanja pogosto niso takšna, da bi bil potreben urgentni pregled, ampak bi težave lahko razrešil osebni izbrani zdravnik. V večini takih primerov paciente opozorimo na to dejstvo in jih po pregledu preusmerimo k osebnemu zdravniku," pravi Mally.
Ti, ki pridejo vsak teden, niso največji problem urgence
Pacientom, ki niso nujni primeri, bi morali storitve zaračunati. "V nekaterih primerih smo jih že obravnavali kot samoplačnike," pravi Mally.
Ko dobijo račun, nekateri postanejo agresivni
"Osebje SNMP vse obiskovalce, tudi nenujne, obravnava strokovno in s spoštovanjem ter v skladu s triažnim postopkom. Ne moremo pa mimo dejstva, da nenujni obiski jemljejo čas, ki je v osnovi namenjen življenjsko ogroženim ljudem. Pacienti so seznanjeni z možnostjo plačila, vendar se ob izdanem računu, v veliki večini razburijo, nekateri postanejo celo agresivni ali pa se pritožijo na ZZZS. Na dom izstavljenih računov ne plačujejo in na letni ravni ostane ZD Ljubljana neporavnanih računov za več kot 10.000 eur, ki jih ni mogoče izterjati," pa so pojasnili v ZD Ljubljana.
Mally pričakuje, da bodo nenujni pacienti "z uvedbo 24-urne triaže v urgentnem centru pred pregledom pri zdravniku dobili zadostno informacijo o možnosti, da bodo obravnavani kot samoplačniki, kar je pogoj za strožje uveljavljanje pravil,ki jih postavlja zavarovalnica".
Na IPP večinoma napoteni z razlogom, saj potrebujejo napotnico
"Pacienti so običajno napoteni na IPP z razlogom, zaradi resnih zdravstvenih problemov. 'Povratnikov' na našem oddelku nimamo veliko. Posebne statistike ponovnih obiskov ne vodimo. Zgodilo se je že, da je bil pacient na IPP obravnavan večkrat, a zaradi različnih zdravstvenih problemov. Zabeleženih imamo tudi nekaj primerov, da so isti pacienti na IPP po večkrat prejeli transfuzijo krvi," so pojasnili.
janez.zalaznik@zurnal24.si
Kaj pa naj bi rekla zdravnik se lahko vedno izmisli zakaj nisem rabil antibiotikov, varuhinja pa tudi ni vsaka iz …
no pa sej če se pozorno prebere se VIDI da te ki prihajajo vsak teden NISO problem urgence, "A niso …
Lahko je biti pameten za nazaj. AMPAK recimo, da dobiš neka zdravila in potem notri piše, če se zgodi to …