Minister prebivalce pozval k poročanju

Foto: Boštjan Tacol
Foto: Boštjan Tacol
Od jutri nova storitev za bolnike.
Oglej si celoten članek

1. 3. 2023 opoldne bo začel delovati nacionalni klicni center za pomoč uporabnikom zdravstvenega sistema. "V vladni skupini za zdravstvo smo se odzvali na klicno nedostopnost zdravstvenega sistema," je povedal minister za zdravje Danijel Bešič Loredan. 

Brezplačna telefonska številka klicnega centra je 080 18 01. Klicni center bo deloval vsak delovnik od 9. do 16. ure."Ta številka nikakor ni številka, ki nadomesti številko 112, ni številka, ki kakor koli nudi zdravljenje," ob tem opozarja minister. 

Brezplačna telefonska številka bo namenjena pomoči državljanom pri iskanju osebnega zdravnika, podpori pri aplikaciji zVEM in naročanju. "Gre za pilotni projekt, ki bo v prvi fazi nudil splošno pomoč in podporo pri urejanju administrativnih in organizacijskih vprašanj uporabnikov," pojasnjuje minister. 

Projekt financira ministrstvo za zdravje, izvajalec bo Telekomov klicni center, sodelavci Telekoma pa so opravili izobraževanje, za dva meseca pa bo ministrstvo Telekomu plačalo 38.500 evrov. V okviru NIJZ sicer že delujejo številni klicni centri, a minister pravi, da je načrt, v nacionalni klicni center združili vse klicne centre, tako na ZZZS kot NIJZ in druge.

Prebivalce poziva k poročanju

Po vzoru Estonskega ZZZS nameravajo do poletja vzpostaviti enotni državni klicni center, sedanji center pa naj bi bil predstopnja tega. "Da pridemo čim bliže vsem prebivalcem, smo predvideli, da se na telefon nekdo oglasi, da tudi neposredno od prebivalcev dobimo dejstva, kam so klicali, kdo se ni javil, na kateri točki sistem ne funkcionira.
Vse te informacije bomo zbirali na ministrstvu in tudi posredovali tistim, ki se po pričevanju prebivalcev na telefone ne oglašajo,"
je napovedal minister. "Ne želimo več gledati posnetkov, ki nam jih pošiljajo ljudje v dokaz, da so nekam klicali več desetkrat in se nihče ni oglasil!" "Ena na ena" želijo priti z najbolj težavnimi zavodi in skupaj z njimi odkrit strategijo za rešitev problema, pravi minister. 

Na klicnem centru ne morejo urejati receptov ali napotnic. "Gre za to, da se nekomu, ki je v stiski, nekdo javi in ga ustrezno naslovi na pravi naslov; gre za zbor vseh informacij, ki so sicer že dostopne, a bodo ljudje do njih lažje prišli," razlagajo na ministrstvu.

"To ni čudežni telefon"

Tisti brez osebnega zdravnika bodo na klicnem centru pomagali tako, da jim bodo povedali, kje so še zdravniki, ki opredeljujejo ali v katero ambulanto za neopredeljene bolnike lahko gre. "To ni čudežni telefon, ki bo pacientu uredil zdravnika," ob tem pravi Bešič loredan. "Teh je v Sloveniji še vedno premalo, a se dogaja, da se v nekaterih ambulantah ali zdravstvenih domovih ne javljajo na telefone ali so ti prezasedeni." Podatke o takih primerih naj pacienti posredujejo ministrstvu, da se bodo lotili tudi reševanja te problematike, še poziva. 

 

 

 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 9

  • 18:20 28. Februar 2023.

    080 1808 tel št , a si znjo niti riti ne obrišeš, torej kako do recepta, napotnice, seri, seri Loredan, …

  • 18:12 28. Februar 2023.

    Karkoli kdo naredi v tej vladi, bo janšistična svojat rušila in požigala, v upanju, da spet spravi princa teme na …

  • 14:50 28. Februar 2023.

    Ha ha ha, kot da bi kdo res mislil, da je to čudežni telefon. Srečni bomo, če se nam bo …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.