Z današnjim dnem ne veljajo več napotnice, ki so bile izdane pred 7. januarjem. Če jih pacienti niso unovčili, morajo pridobiti novo napotnico. Napotne listine, s katerimi so se pacienti že vpisali v katerikoli čakalni seznam, ostajajo še naprej veljavne. Če ste torej obvestilo o vpisu v čakalni seznam že dobili, ni kakršnekoli potrebe po nov napotni listini.
Nova stopnja nujnosti
Stopnjo nujnosti, torej časa v katerem mora biti bolnik obravnavan, določa zdravnik, ki izda napotnico. Po novi kategorija stopnje nujnosti na napotnici, stopnji "zelo hitro" mora biti pacient obravnavan v roku 14 dni. Stopnja nujnosti zelo hitro se bo izdajala tudi v primerih suma na maligno obolenje.
Z uvedbo nove stopnje nujnosti naj bi razbremenili stopnjo "nujno", ko mora biti pacient obravnavan v roku 24 ur in zapolnili luknjo do stopnje "hitro", ki zahteva obravnavo v treh mesecih. Če je na napotnici označena stopnja redno, mora biti pacient obravnavan v šestih mesecih.
Uvedena je možnost triaže napotnice, ki jo zdravnik, če se zanjo odloči, opravi v treh dnevih po sprejemu napotnice. Izvede jo brez pregleda, na podlagi zdravniške dokumentacije. Zdravnik po triaži lahko spremeni stopnjo nujnosti na napotnici.
Napotnice se ne bodo več valjale doma
Iz seznama vas lahko črtajo
Neupravičena odsotnost bolnikov na pregledu ali posegu za katerega so dogovorjeni, bo sankcionirana. Absentizem bolnikov je eden od ključnih razlogov za dolge čakalne sobe, so ugotovili na ministrstvu. Novi pravilnik tako uvaja možnost enega opravičila brez objektivnih razlogov.
Pacient se mora opravičiti deset dni pred dogovorjenim terminom.
Sankcija: napotnica preneha veljati in pacient se pri tem izvajalcu ne more vpisati na seznam še tri mesece, razen, če zdravnik presodi, da se mu v tem času zdravstveno stanje lahko bistveno poslabša.
Na seznamu le, če ste pripravljeni na operacijo
Pacienti, ki se ne strinjajo z izvedbo zdravstvene storitve ali pa je še ne želijo ali pa zanjo niso zdravstveno sposobni, bodo črtani s čakalnih seznamov. Tako bodo nedvoumno ločeni od pacientov, ki so pripravljeni sprejeti prvi prosti termin od tistih, ki tega ne morejo zaradi njim lastnih razlogov. Ker se bodo seznami zaradi tega skrajšali, bodo pacienti, ki se bodo kasneje odločili za storitev, do nje tudi hitreje prišli.
Zdravniki bodo morali spremljati in bolnike obveščati o čakalnih dobah
Ministrstvo naj bi spremljalo obveščenost pacienta glede izvajalcev s krajšo čakalno dobo. Zakon namreč zavezuje izvajalce, da to vlogo aktivno izpolnjujejo. Če bolnik čaka pri izvajalcu, kjer je čakalna doba nedopustno dolga, je njegova naloga, da ga obvesti o izvajalcih, ki lahko to storitev izvedejo prej.
Če takega izvajalca v Sloveniji ni, morajo bolnika obvestiti o možnostih zdravljenja v tujini.
Je bila napotitev k specialistu potrebna?
Ministrstvo bo aktivno poseglo v pregled napotovanj na specialistične preglede. Število napotitev k specialistom se je v zadnjih desetih letih povečala za 30 odstotkov, kar je tudi eden glavnih razlogov za dolge čakalne dobe.
Na ministrstvu za zdravje bodo skušali zmanjšati delež nepotrebnih napotitev na specialistične preglede tako, da bo specialist, po opravljenem pregledu na elektronski napotnici označil, ali je bila ta napotitev ustrezna ali ne. Storitev se bo implementirala postopoma, saj je potrebno še izoblikovati kriterije ustreznosti napotitve.
Naročanje na pregled
Bolniki se lahko na pregled oziroma poseg naročijo preko eNaročanja, e-pošte in preko spletne strani. Omogočeno mora biti neprekinjeno naročanje, pacient pa mora dobiti povratno informacijo o prejemu takoj.
Izvajalec mora zagotoviti vsaj dve uri na dan, znotraj katerih se bolnik lahko naroči preko telefona. Izven tega časa morajo biti pacienti preko avtomatskega odzivnika obveščeni, kdaj so termini za telefonsko naročanje. Če je izvajalec v času ur nedosegljiv, mora pacienta poklicati nazaj. Pacient se lahko naroči tudi preko običajne pošte, pacient se lahko naroči tudi osebno ali napotnico pošlje po pošti.
Izvidov ne boste več čakali neskončno dolgo
Izvid je treba izdati takoj oziroma najkasneje v enem tednu. Izjema je določena za nujne primere, vključno s primeri suma na maligno obolenje ali tekoma zdravljenja malignega obolenja, ko je izvid treba izdati takoj.
Pacienta naroči njegov zdravnik
Novost je tudi obveznost izvajalca, ki mora zagotoviti, da se pacient naroči na zdravstveno storitev. To se izvaja v ordinacijskem času, preko sistema eNaročanja, da se bolnika uvrsti na prvi prosti ali okvirni termin. Pogoj je, da se pacient s tem strinja, prav tako pa je še vedno pacient tisti, ki izbere izvajalca. Obveza velja za izvajalca, ki ima zaposlenih več kot pet zdravnikov.
Uvrščanje na čakalni seznam
Pacient mora biti uvrščen na prvo prosto mesto na čakalnem seznamu pet dni po tem, ko je izvajalec prejel napotnico. S tem naj bi preprečili, da se napotne listine zbirajo po predalih ali kupčkajo kje drugje. Tri dni po tem ga mora tudi obvestiti kdaj je njegov termin in kakšne so posledice neupravičene odsotnosti.
Pri postopkih, kjer je čakalna doba daljša od štirih mesecev, se določi okviren termin, kar pomeni na mesec natančno, pri operativnih posegih pa na tri mesece natančno. Pri krajših čakalnih dobah mora biti določen natančen termin, določen na uro in minuto.
Če pacient izrazi, da mu določen termin ne ustreza, lahko dobi drug termin, ki je od prvega oddaljen največ 90 dni. Bolnik lahko pri enem izvajalcu to možnost izkoristi le enkrat.
Nova pravila za prenaročanje
Pomembna novost pa tudi orodje za izvajalce, je prenaročanje, kjer se je doslej moral zelo dosledno upoštevati vrstni red pacientov. Če se izvajalcu sprosti termin, nanj najprej uvrsti pacienta, ki se je upravičil. Če takega ni, nanj uvrsti prvega naslednjega, ki se uvršča preko sostema eNaročanja. Če takega ni, pokliče pacienta, ki je že uvrščen na čakalni seznam in se strinja, da je uvrščen na bližnji termin.
Čakanje v ambulanti
Pacienti lahko v ambulantah, tako na primarni, kot na sekundarni ravni, čakajo največ 30 minut, predvideva novela Zakona o pacientovih pravicah, ki dopušča tudi nekaj izjem, kot je izvajanje nujne medicinske pomoči v ordinaciji. Zdravniku je tudi dopuščeno, da zaključi obravnavo prejšnjega pacienta. Če pacient v čakalnici zaradi teh dveh razlogov čaka dlje kot pol ure, ga morajo o tem obvestiti.
Za paciente, ki v ordinacijo pridejo nenaročeni, ali pa zamujajo na termin, čakalni čas pol ure ne velja. Zamudnike in nenaročene paciente mora zdravnik obravnavati v prostem terminu, razen, če ne gre za nujen primer.
Kazni za nespoštovanje zakona do 4100 evrov
Nadzorni organi so Ministrstvo za zdravje (upravni nadzor), Zdravstveni inšpektorat RS (inšpekcijski nadzor), Informacijski pooblaščenec (inšpekcijski nadzor), Inšpektorat Republike Slovenije za kulturo in medije (inšpekcijski nadzor), Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije (finančno medicinski nadzor). Višine glob ostajajo na višini, ki je bila določena ob sprejemu zakona v letu 2008: 4100 evrov za pravno osebo, 1000 evrov za odgovorno osebo pravne osebe, 2100 evrov za samostojnega podjetnika posameznika.
vrste ustvarja sistem pošiljajo te od enega do drugega zdravnika in oddelka naj prisluhnejo pacientom in ne raznim uradnikom na …
Pri operativnih posegih se določi termin na 3 mesece natančno? Se pravi sem lahko na vrsti jutri ali čez pol …
Ha ha ta teden bom nesel napotnico k specialistu. Ker že vem kako delajo sigurno ne bom dobil seznama kam …