Še vedno vsak dan neupravičeno izbrišejo 50 pacientov

Minister za zdravje pričakuje, da bodo do konca meseca vsi oškodovani pacienti znova imeli termine.
Oglej si celoten članek

Parlamentarni odbor za zdravstvo je sinoči razpravljal o o nedavnem izbrisu 6000 veljavnih napotnic za zdravstvene storitve že naročenih bolnikov, minister za zdravje Danel Bešić Loredan pa se je ob tem opravičil pacientom in zagotovil, da bodo do konca meseca vsi oškodovani pacienti znova imeli termine. "Če se to ne bo zgodilo, bomo terjali odgovornost direktorjev, izvajalcev," je dodal. 

S tem izbrisi ne bodo končani, to se namreč zgodi 50-tim pacientom na dan in tako bo vse dokler napaka ne bo odpravljena, kar se naj bi se zgodilo do konca tega leta. Minister je sicer napovedal tudi novi zakon o zdravstvenem informacijskem sistemu.

Sistem naročanja je zelo zapleten, so si bili enotni predstavniki bolnikov in zdravnikov, ki so prav tako sodelovali na seji. Zaradi zapletenosti sistema se mesečno kar deset tisoč ljudi obrne na center za pomoč pri naročanju. Gregor Cuzak, ki je prišel v imenu pacientov, je priznal, da poleg sistemskih napak veliko odgovornost nosijo tudi pacienti, še vedno je 20 odstotkov takih, ki na pregled sploh ne pridejo, zato nekdo drug ne pride dovolj hitro.

Spregovoril je tudi prestavnik zdravnikov in opozoril, da bodo z novim pisanjem napotnic dodatno obremenili primarne zdravnike. Zdravnikov je premalo in že tako in tako pregorevajo.

Kaj se je zgodilo?

Ministrstvo za zdravje (MZ) je oktobra ponovno vključilo storitve preverjanja veljavnosti neizkoriščenih napotnic preko eNaročanja, ki so bile v času covida ustavljene. Iz centralnega sistema po vsej državi so bile tako izbrisane stare, neizkoriščene napotnice pacientov v dveh letih in pol.

Naročila so tako izbrisali 294.148 pacientom, večinoma tistim, ki so na storitev prišli pa to ni bilo zabeleženo ali pa tistim, ki na storitev niso prišli ali pa je v roku 30 dni niso odpovedali, oziroma se opravičili in prosili za kasnejši termin. A znotraj tega je prišlo tudi do velike napake. "5977 je napotnic, kjer je bila pacientu res narejena škoda, če ne sodi med tiste, ki niso pravočasno odpovedali termina ali pa je šlo nekaj narobe v informacijskih sistemih,"  je po ugotovitvi napake pojasnila Alenka Kolar z direktorata za digitalizacijo v zdravstvu na MZ. 

Bešič Loredan je sinoči zagotovil, da na Nacionalnem inštitutu za javno zdravje (NIJZ) aktivno iščejo tehnične rešitve, da bi se pri storitvi brisanja terminov vnesle ustrezne varovalke in da do teh napak napak ni bi več prihajalo.

Na vprašanja, kdo je za to odgovoren, je minister ocenil, da v luči pozitivnega pristopa reševanja ne želijo kazati s prstom na izvajalce, ki jih je zadnji dve leti zaposlovala epidemija covida-19 in se s seznami niso ukvarjali. "Pričakujem, da so direktorji zdravstvenih zavodov toliko odgovorni in opolnomočeni, da bodo paciente dali na prvo mesto," je dodal. 

Na ministrstvu so že pred začetkom urejanja čakalnih seznamov ugotovaljali nepravilnosti, Med drugim skoraj tisoč ljudi čaka na določeno storitev v ustanovi, ki tega posega sploh ne izvaja. 

dezurni@styria-media.si

 

 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 16:06 17. November 2022.

    Ker so sami pacienti za Polje!

  • 11:36 17. November 2022.

    Zakaj za vraga, ti ki so izbrisali ne podajo novih napotnic. Po možnosti Nujno ali še višje?

  • 10:57 17. November 2022.

    Kot prvo bi bilo potrebno dodatno in ustrezno izobraziti vse vpletene za pravilno uporabo sistema oz. sistemov. Kot drugo pa, …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.