Spodbujati želijo predvsem preprečevanje nastajanja odpadkov, zavržene hrane in ponovno uporabo.
"Ločevanja odpadkov se otroci učijo doma, v vrtcih in šolah, medtem ko se redkeje pogovarjajo o tem, kar je najpomembnejše, to sta predvsem spoštljiv odnos do hrane in do stvari," ugotavljajo v Snagi Ljubljana. Prav zato želijo v sklopu izobraževalnih programov vrtcem in šolam spodbujati predvsem preprečevanje nastajanja odpadkov, zavržene hrane in ponovno uporabo.
Pravijo, da so predvsem predšolski otroci in tisti v prvih razredih osnovne šole zelo dojemljivi za sporočila, kaj je prav in kaj narobe, kaj je dobro in kaj ni: "Starejši kot je človek, bolj izoblikovana stališča ima, težje se mu je približati in težje spremeni svoje vedenje. Otroci so za nas torej najhvaležnejša publika in najzanesljivejši." Njihov cilj je, da bi otroke prek zgodbic, pravljic in pogovora pripravljati na vlogo etičnih, kritičnih, odgovornih potrošnikov.
Foto: Osebni arhiv
odpadki, smeti, hrana
Otroci tako po njihovih besedah spoznajo, da ni samoumevno, da hrana stoji na policah trgovin in na njihovi mizi, pač pa je moral nekdo na primer zelenjavo posaditi oziroma jo posejati, pa zalivati in skrbeti zanjo, jo pobrati z njive, odpeljati v trgovino ali tovarno.
"Če ne spoštujemo hrane, ne spoštujemo niti dela kmetov, pekov, delavcev v mlekarnah in vseh drugih, ki hrano pripeljejo do naše mize," opisujejo. Prav tako otroke spodbujajo, da igrač, oblačil in drugega, česar ne potrebujejo, ne vržejo stran, pač pa podarijo prijateljem ali sorodnikom, dajo tistim, ki jim starši ne morejo kupiti, prinesejo v posebno trgovino, ki se ji reče Center ponovne uporabe, zamenjajo na zamenjavah igrač in tako dalje.
Naj postanejo del vsakdanjika
"Mlajši otroci sporočila vzamejo zelo resno, starejši pa so zelo ponosni, da nekatere stvari že vedo in jih delajo prav," opisujejo. Dodajajo, da odzivi otrok in tudi njihovih učiteljev in vzgojiteljev kažejo, da je način pogovarjanja o teh temah ustrezen, otroci sodelujejo, postavljajo vprašanja, govorijo o svojih izkušnjah … "Pomembno je, da te teme počasi postanejo del vsakdanjika tako v šoli in v vrtcu kot drugje," so dejali. Po njihovih izkušnja je zelo pomemben prav stik z otroki, ko oni prihajajo k Snaginim zaposlenim ali obratno. Ocenjujejo, da so knjige, spletne vsebine, aplikacije in podobno koristne, ampak največje spremembe lahko dosegamo z druženjem, s pogovarjanjem.
Spreminjanje potrošniškega vedenja in navad je smer, ki jo je Snaga začela izvajati pred letom in pol. Program za otroke prilagajajo oziroma znotraj njega ustvarjajo nove zgodbe, za jesen pa načrtujejo še nekatere nove aktivnosti, ki nastajajo v sodelovanju s trgovci, nevladnimi organizacijami, drugimi komunalnimi podjetji in tako dalje.