Prigode iz klicnega centra: "Bilo je filmsko, neprestana akcija in napetost"

Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
V povprečju so odgovorili na približno 611 klicev na dan.
Oglej si celoten članek

Kako pomembne so relevantne informacije med epidemijo

Strokovna mentorica študentom v vladnem klicnem centru dr. Mojca Matičič (Infekcijska klinika UKC Ljubljana) je na današnji tiskovni konferenci vlade poudarila, da kljub koncu epidemije zanimanje ne pojenja, klicev je še vedno veliko. "Stanje je bilo filmsko: neprestana akcija, napetost. Vsi smo si želeli pomagati. Sama sem na začetku prostovoljno pomagala 4 ure na dan, a me je prevzela energija in poslanstvo centra. Zavedamo se, da je odnos državljanov do krizne situacije pogojen z dojemanjem situacije, temelj za to pa so kakovostne informacije."

Svet se je namreč boril tudi z "infodemijo" - splet so po njenih besedah preplavile neresnične, zavajajoče informacije, ki dokazano lahko vplivajo na javno zdravje. Prav v bitki z dezinformacijami je deloval njihov klicni center, v katerem so sodelovali študenti višjih letnikov medicine, zdravniki in drugi strokovnjaki, saj so bila nekatera vprašanja tako kompleksna, da nanje zdravniki niso mogli sami podati konkretnih odgovorov.

"Na začetku je bilo znanja o virusu malo, nismo vedeli, kakšen tip mask pomaga v boju z okužbo, koliko časa virus vztraja na površinah, prejemali smo tudi vprašanja o tem, koliko so okužbi izpostavljeni starejši ljudje in otroci."

Zavzeli so se za prehod dnevnih migrantov čez mejo in odprtje vrtnarij

Do danes so prejeli več kot 42 tisoč klicev, kar pomeni, da so v povprečju odgovorili na 611 klicev na dan. "Povprečno so klici trajali približno tri minute, najdaljši klic pa je trajal skoraj uro in pol," je povedala zdravnica.

Zdaj se veliko klicev nanaša predvsem na odredbo karantene pri prehodu čez mejo, na testiranje in jemanje brisov, na obnašanje v javnem prometu, na nenujne zdravstvene preglede ipd. "Na 98 odstotkov vprašanj lahko zdaj odgovorimo sami, ostala dva odstotka pa moramo posredovati drugim inštitutom," je dejala dr. Matičič. Poudarila je, da se vsakega vprašanja lotijo individualno, in izpostavila primer hudo bolnega pacienta, ki se je iz tujine vračal v Slovenijo - pomagali so mu tako, da so se z nadzorno ekipo na Brniku dogovorili, da ga lahko reševalno vozilo počaka tik ob letalu. 

"Na vlado smo v času epidemije naslovili številne pobude, recimo glede prehoda dnevnih migrantov čez mejo ter glede odpiranja vrtnarij, delovali smo tudi kot mediatorji," je poudarila.

Jelko Kacin pa je povedal, da so doslej za študentsko delo v klicnem centru plačali 100.887 evrov. Klicni center, ki državljane informira o zadevah, povezanih s covidom-19, bo zdaj deloval le še od ponedeljka do petka, od 8. do 16. ure. 

dezurni@zurnal24.si

 
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.