"Otroci in mladostniki so zaradi svoje neizkušenosti in želje, da bi bili sprejeti, da bi bili in, lahek plen tržnikov in njihovih oglasov, v katerih so otroci ob uživanju živil z nezdravim prehranskim profilom predstavljeni kot veseli, srečni, uspešni," ocenjujejo na Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS). Ker si želijo biti takšni tudi sami, otroci in mladostniki tudi želijo uživati tovrstna živila.
Na ZPS opozarjajo, da so živila in pijače v oglasih predstavljeni enostransko, poudarjena je na primer vsebnost naravnih barvil, kalcija, mleka, s čimer nagovarjajo starše, ne omenijo pa sladkorja in maščobe. Zato so za potrošnike v spletni anketi na www.zps.si pripravili tri kratka vprašanja o izbiri živil in pijač v trgovini.
Večinoma bi ga prepovedali
V anketi so spraševali, ali trženje živil in pijač za otroke vpliva na nakupno izbiro. Ugotovili so, da
trženje živil in pijač za otroke ne vpliva kar na 55 odstotkov potrošnikov. Zanimalo jih je tudi, ali so potrošniki pri nakupu pijač, piškotov, bombonov, čokolade, slanih prigrizkov, žit za zajtrk pozorni na prehransko oziroma hranilno vrednost živil. Odgovor "da" je izbralo 55 odstotkov potrošnikov, ki je izpolnilo anketo, odgovor "občasno" pa 26 odstotkov sodelujočih v anketi.
Kar 97 odstotkov potrošnikov pa je podprlo prepoved oglaševanja živil z nezdravim prehranskim profilom med programom za otroke in mladostnike. "Tema je aktualna, kar nam pove podatek, da je v dveh dneh več kot 1.500 potrošnikov odgovorilo na našo anketo. Prav tako lahko iz odgovorov razberemo, da so danes potrošniki skrbni tudi pri izbiri živil z nezdravim prehranskim profilom," opisujejo.
Leta 2009 je denimo 31 odstotkov potrošnikov na vprašanje "So starši pozorni na prehransko/hranilno vrednost živil?" odgovorilo z "da", 56 odstotkov pa je izbralo odgovor "včasih". Tokrat je pozitiven delež odgovorov na nekoliko dopolnjeno vprašanje občutno večji. Odgovor DA je izbralo 55 odstotkov potrošnikov, ki je izpolnilo anketo, odgovor "občasno" pa je izbralo manj anketirancev kot leta 2009, in sicer 26 odstotkov. "Rezultati te preproste in kratke ankete kažejo, da se potrošniki zavedamo težave in smo nanjo pozorni, torej je treba še naprej nadaljevati z ozaveščanjem, izobraževanjem, predvsem pa informacije prenesti do otrok v vrtcih in šolah, ter jih naučiti kritičnega pogleda na trženje teh živil, pri katerih oglaševalci uporabljajo pravljične junake, znane osebnosti…" pravijo na ZPS.
A to bi res delovalo? Cigarete so najbolj omejene a vsi kadijo kot da je zdravilno. Vsepovsod se nekje dim …
najhuje je, da se dela reklamo za jedi, za katere se ve, da so povzročitelji hudih bolezni. Prehrambeni lobi pere …
Super da smo 97% za takšno prepoved. Le da bodo nato potegavščine s pravnimi fintami. Na primer sladkarije bodo promovirali …