"Naročila sem sredstvo za hujšanje in upala, da se bom viška kilogramov znebila do poletja. Uporabljala sem ga točno po navodilih, a kilogramov nisem izgubila," je za 24sata povedala bralka, ki je v aprilu kupila "čudežni" prašek za hujšanje. "Zahtevala sem, da mi vrnejo denar, kakor so obljubljali. Minili so meseci, denarja pa ni."
Hrvaški potrošnici so na pritožbo, ki jo je podala v mesecu aprilu, odgovorili, da se družba, ki uvaža in distribuira proizvod, nahaja v ZDA, kjer preučuje primere s celega sveta, zato bo na vračilo denarja potrebno počakati okoli deset delovnih dni. Dodali so, da ji bodo podrobnosti o vračilu posredovali, ko bodo imeli več informacij, a je od tedaj prejela le še eno pošto, v kateri so zapisali, da o njenem primeru še razpravljajo.
Kilograme bi lahko še pridobila
Sestavina shujševalnega sredstva sta tudi kalcijev fosfat, ki lahko vpliva na izgubo apetita, in sojin lecitin, ki naj bi deloval na hitrejše izločanje maščob iz telesa, kar pa ni sto odstotno potrjeno.
Tržni inšpektorat prejel več prijav
Na izdelek, ki vsebuje omenjene tri sestavine, Nidora, je že v začetku leta prvič opozoril naš tržni inšpektorat. Zdaj opozarja še enkrat, poleg njega pa omenja še druge shujševalne izdelke, kot so Garcinia Loss, Rasberry ketons.
Navajajo, da so prejeli več prijav potrošnikov, ki se nanašajo na nedelovanje in neučinkovitost kupljenih izdelkov ter težave pri uveljavljanju zahtevka za vračilo plačanega zneska.
Vsi primeri imajo več skupnih značilnosti:
- potrošniki so oglas zasledili pri brskanju po drugih spletnih straneh ali na Facebook-u
- ko uporabnik na oglas klikne, je preusmerjen na posebno spletno stran, ki je v slovenskem jeziku in namenjena prodaji "čudežnega" izdelka
- glaševalec ponuja izdelek za hujšanje po akcijski ceni, največkrat so tudi zaloge "omejene"
- v primeru neučinkovanja obljubljajo, da bodo vrnili kupnino v celoti, a spletni strani niso navedeni podatki o ponudniku/prodajalcu, ali so le ti navedeni na takšen način, da jih opazi le potrošnik, ki si ponudbo res dobro pregleda, ali so ti podatki pomanjkljivi (npr. le firma ponudnika, ne pa tudi njegov sedež)
- primerih, ko so bili podatki o ponudniku navedeni, kot ponudnik nastopa podjetje s sedežem v tretji državi (državi izven Evropske unije)
Potrošniki ob prijavi na Tržni inšpektorat poročajo, da omenjeni izdelki za hujšanje nimajo lastnosti, ki jih oglašujejo, oziroma so celo neučinkoviti, potrošniki, ki so se odločili za vračilo kupnine, pa le-te, kljub obljubam, še po več mesecih niso prejeli.
Pri vračilu kupnine ne morejo pomagati
"Ker se podjetje, ki oglašuje prodajo, nahaja v Združenih državah Amerike, Tržni inšpektorat RS potrošnikom v takšni situaciji ne more pomagati pri vračilu kupnine. Potrošnikom pri vračilu kupnine morda lahko pomagajo potrošniške organizacije, ki se nahajajo v državi, od koder prihaja prodajalecm," dodajajo na inšpektoratu.
Prav je da se kupce nateguje , kajti če kdo misli , da se da z kemijo nekaj narediti ni …