Kdo jo vidi v beli in kdo v modri barvi

Foto: swiked.tumblr.com
Foto: swiked.tumblr.com
Objavili so rezultate treh neodvisnih raziskav, kjer ugotavljajo, kdo vidi obleko v modri in črni ter kdo v beli in zlati barvi. Kdor za obleko še ni slišal, februarja je zaradi optične prevare obnorela svet in dobila ime The Dress.
Oglej si celoten članek

Modra in črna ali bela in zlata? Črtasta obleka, ki je februarja dobila ime The Dress, je v resnici modra in črna. Ampak to ni bistveno. V reviji Current Biology so pravkar z navedbo treh različnih raziskav pojasnili, kdo vidi obleko v beli in kdo v črni barvi. Raziskave so sicer naredili v nemški Univerzi v Giessenu, v Inštitutu za tehnologijo v Massachusettsu in v Univerzi v Nevadi.

Tudi spol in starost

Raziskava na 1.400 prostovoljcih je potrdila, da barve vedno sovpadajo trem kombinacijam, zlati in beli, modri in črni ter modri in rjavi barvi. Ugotovili so, da je barva odvisna tudi od spola in starosti, zlato in belo vidijo pogosteje ženske in pogosteje starejše osebe.

Razlike v zaznavanju so različne tudi glede na svetlobo, ki ji je bila oseba pred gledanjem obleke izpostavljena. Kdor vidi obleko v beli in zlati barvi, je večja verjetnost, da je bil pred tem izpostavljen naravni svetlobi. Tisti, ki vidijo obleko črno in modro, so bili večino časa izpostavljeni umetni svetlobi. Tisti, ki vidijo obleko v modri in rjavi, so bili izpostavljeni obem vrstam svetlobe.

Februarja obnorela svet 

Februarja je škotska pevka Caitlin McNeill na spletnem portalu Tumbir objavila fotografijo obleke, saj si s prijatelji niso bili enotni, kakšne barve je. Zato je zaprosila za pomoč ostale ljudi, saj je vsak prijatelj trdil svoje. Obleka je kmalu obnorela svet, o njej so se razgovorili številni zvezdniki, o njej so govorili v raznih televizijskih oddajah. Obleka je v resnici modra in črna, jo pa sodeč po raziskavi na portalu Buzzfeed v belo-zlati barvi vidi kar 70 odstotkov ljudi. Strokovnjaki pojasnjujejo, da gre za optično prevaro, ki je odvisna od načina, kako so se naši možgani in tudi oči prilagodili na barve in svetlobo, ki nas ves čas obdajajo. K optični prevari naj bi pripomogla tudi svetloba v trgovini in pisana okolica.  

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.