Z današnjim dnem, torej s prvim januarjem 2020 se na slovenskem trgu lahko prodajajo samo še cigarete in tobak za zvijanje v posebni, predpisani embalaži. To pomeni, da je poleg slikovnih in besedilnih zdravstvenih opozoril, po novem predpisana tudi barva škatlice, enako velja za zapis blagovne znamke oziroma vrste cigaret ali tobaka za zvijanje. Določen je tudi videz vsake posamezne cigarete.
Embalaža je način oglaševanja
Škatlice in zvitke tobaka so po novem v enaki barvi, rjavo - olivnatozeleno embalažo, pa "krasijo" veliki napisi o škodljivosti kajenja in grozljive fotografije, ki še bolj pridejo do izraza, kar je tudi osnovni namen. "Embalaža je način oglaševanja tobačnih izdelkov. Embalaža tobačnih izdelkov je zaradi vse večjih omejitev oglaševanja tobačnih izdelkov postala pomemben del marketinga tobačnih izdelkov. Je sredstvo za učinkovito predstavljanje podobe blagovne znamke tobačnega izdelka, še posebej med otroki, najstniki in mladimi, ter tam, kjer je oglaševanje tobačnih izdelkov omejeno. Ima večji doseg kot oglaševanje in je najbolj izrazita povezava s potrošnikom oziroma način komunikacije med proizvajalcem in potrošnikom, je t. i. »tihi prodajalec," odločitev za ukrep, po katerem se je Slovenija priključila državam najstrožjo protikadilsko zakonodajo na svetu, pojasnjujejo na MZ.
Enotna embalaža poenoti videz zavojčkov različnih tržnih znamk tobačnih izdelkov, dodajajo. Je v standardiziranih barvah, na njej ni logotipov, barv, podob, promocijskih sporočil ali kakršnihkoli drugih oznak značilnosti izdelka. Z uvedbo enotne embalaže bodo odstranjeni okrasje, sijaj in zavajajoči elementi na embalaži cigaret in tobaka za zvijanje. "Za razliko od embalaže drugih izdelkov, pri katerih embalažo potrošnik odvrže, potem ko jo odpre, škatlico cigaret kadilec nosi s seboj in jo uporabi večkrat dnevno. Embalaža je vidna ob vsaki uporabi, ne le kadilcu, na ogled je tudi tistim, ki jih želimo pred vplivom marketinga še posebej zaščititi, to je otrokom in mladim," dodajajo.
Raziskave pokazale, da učinkuje
Enotna embalaža zmanjša privlačnost tobačnih izdelkov, predvsem med otroci in mladostniki, prepreči oglaševanje in promocijo tobačnih izdelkov s pomočjo embalaže, zmanjša napačno zaznavanje manjše škodljivosti določenega izdelka zaradi značilnosti embalaže, poveča vidnost in učinkovitost zdravstvenih opozoril in s tem zmanjša obseg začetkov kajenja, spodbudi opuščanje kajenja in prepreči ponoven začetek kajenja med bivšimi kadilci. "Številne raziskave dosledno kažejo, da enotna embalaža izkazuje zgoraj navedene učinke in zniža delež kadilcev, enotna embalaža je torej učinkovit ukrep nadzora nad tobakom," so nam pojasnili na Ministrstvu za zdravje.
vanda.levstik@zurnal24.si
Podobne slikice... jih je polno v skupinah, kjer mamice takoj po obiskih prodajalcev farmacevtskih zvarkov slikajo otročke na pumpicah, z …
Me zanima kje bi dobili manjko denarja, ce bi vsi kadilci dejansko nehali kupovat cigarete
Niste se spravili nad kadilci ampak na prodajalce saj morajo oni sedaj dati gor očala in pregledati vse škatle da …