Povoženi medvedi predstavljajo znaten del skupno zabeležene smrtnosti medvedov v Sloveniji, ob tem pa, tako kot tudi ostala divjad, predstavljajo veliko tveganje za voznike in njihove sopotnike.
Kot so nam povedali na zavodu za gozdove, sta najbolj črni točki na cesti Ljubljana-Kočevje pri Jasnici in pri naselju Ortnek med Ribnico in Turjakom. Zadnja nesreča na odseku pri Ortneku, ko je avtomobil povozil medveda, se je po podatkih policije zgodila konec letošnjega septembra.
V desetih letih povoženih 156 medvedov
Da bi bili medvedi in vozniki drug pred drugim varni, so raziskovalci omenjenega projekta postavili akcijiski načrt. Na osnovi podatkov o povozih medvedov med leti 2005 in 2014 je tako nastal zemljevid z najbolj črnimi točkami pri nas. V omenjenem obdobju je v bližnjih srečanjih z avtomobili in vlaki poginilo kar 156 medvedov. Rdeča barva označuje povoze na cesti, rumena na železnici, zelen križec na zemljevidu pa označuje točke povozov na slovenskih avtocestah.
Namestili pametne prometne znake
Prve štiri takšne pametne znake so postavili prav na teh dveh najbolj nevarnih odsekih na regionalni cesti Ljubljana–Kočevje, pri Jasnici in pri Ortneku, kjer je bilo v desetih letih povoženih kar 28 medvedov.
Takšni znaki, ki so jih v začetku leta postavili ob soglasju Direkcije RS za infrastrukturo, prvič stojijo na slovenskih cestah in po mnenju razskovalcev bistveno povečujejo cestno-prometno varnost.
Med avtocestami najbolj usodna primorka
Na primorski avtocesti je v letih letih 2005 do 2014 končalo 14 medvedov, kar je največ na slovenskih avtocestah. Na železnici sta črni točki med Logatcem in Postojno ter Postojno in Prestrankom, kjer so v tem času zabeležili 64 povoženih medvedov.
Na teh najbolj problematičnih železniških odsekih že stojijo zvočna odvračala, ki medveda opozarjajo na prihod vlaka. Med Ravbarkomando in Uncem je Dars postavili električnega pastirja, ki medvedu preprečuje plezanje čez ograjo.
vanda.levstik@zurnal24.si