Prejemnik priznanja za Oglaševalca leta za leto 2021 je Mercator
Mercator je oglaševalec z dolgoletno prisotnostjo v slovenskem tržno komunikacijskem prostoru, ki vseskozi skrbi za konsistentnost in kreativnost svojih marketinških sporočil in sledi jasno zastavljeni strategiji. Z nenehnim nadgrajevanjem ter inovativnimi komunikacijskimi projekti Mercator ostaja relevantna blagovna znamka, ki skozi aktivnosti uspešno povezuje kupce, dobavitelje in lokalne skupnosti.
Leto 2021 so Mercatorjev komunikacijski odtis zaznamovali številni prepoznavni projekti kot so kampanje Moje znamke, Radi imamo domače in večkrat nagrajeni Mali šef Slovenije. Ob tem pa so vrednote, ki jih nosi blagovna znamka, uspešno povezali tudi v uspešni kampanji znamke delodajalca.
Komunikacijske aktivnosti v letu 2021 je pomembno zaznamovala tudi inovativnost pri doseganju ciljnih skupin in uporabi medijev, med katerimi so izstopali 'narezani' plakati za Mercatorjevo delikateso in Pravljična vasica, s katero so ob koncu leta aktivirali vso Slovenijo. Mercator pa je v letu 2021 tudi sam poskrbel za lastno inovacijo na medijskem področju in lansiral vsebinsko platformo M soseska ter nadaljeval z nadgradnjo lastnih digitalnih kanalov. Številne prejete oglaševalske nagrade v preteklem letu zaokrožajo zgodbo uspešne blagovne znamke, ki pripravljena vstopa na prihodnjo pot razvoja.
Mercator v 2021 še utrdil svoj položaj na trgu
V letu 2021 je Mercator s konsistentnimi komunikacijami še utrdil svojo pozicijo na trgu, hkrati pa s svojimi kreativnimi inovativnimi rešitvami vstopil v novo življenjsko obdobje blagovne znamke z jasno vizijo, strategijo in marketinškimi ter komunikacijskimi projekti, s katerimi odgovarja na izzive sodobnega časa ter ostaja relevanten za sodobnega potrošnika. In to je eden ključnih ciljev vsake blagovne znamke, ki se želi dolgoročno in učinkovito povezati s svojimi uporabniki.
Mercator dolgoročno skrbi za konsistentnost in kreativnost svojih marketinških sporočil, saj vedno sledi jasno zastavljeni strategiji. Vse svoje komunikacijske aktivnosti in kampanje ustvarja skozi prizmo arhetipa blagovne znamke, to je arhetip Povezovalca, in vrednot zaupanje, domačnost, dostopnost in usmerjenost v razvoj. Na ta način z marketinškimi in komunikacijskimi aktivnostmi uspešno povezuje svoje kupce, dobavitelje in lokalne skupnosti.
V fokusu krovne blagovne znamke je identiteta Povezovalca, zato z različnimi projekti povezujejo svoje ključne partnerje in kupce. S projektom Moje znamke, v katerega so povezane blagovne znamke domačih in regijskih partnerjev, so se v letu 2021 povezali še z Gospodarsko zbornico Slovenije v skrbi za uravnoteženo prehrano. S projektom Radi imamo domače, s katerim že leta podpirajo lokalne pridelovalce, so lani v ponudbi izpostavili serijo domačih izdelkov avtohtonih sort in pasem. Lokalne skupnosti in osnovne šole po vsej Sloveniji so v letu 2021 že tretje leto zapored povezali v projektu Mali šef Slovenije. Razen odlične gledanosti oddaje so uspeli aktivirati preko 300.000 kupcev, ki so z nakupi glasovali za svoje favorite. Zmagovalca sta nagrado osvojila za svojo šolo, ki je podarjena sredstva namenila izbranim šolskim projektom. Ob 'kuhariji' je Mercator otroški ustvarjalnosti odprl vrata tudi pri ponovni oživitvi popularnega Lumpija in ji zaupal oblikovanje nove podobe. Vrednote, ki jih nosi blagovna znamka Mercator, so v letu 2021 še posebej močno izpostavili prav njegovi zaposleni, ki so se povezali v izjemno uspešni kampanji znamke delodajalca.
Komunikacijske aktivnosti v letu 2021 pa je pomembno zaznamovala tudi inovativnost pri doseganju ciljnih skupin in uporabi medijev. Tudi kadar gre za klasične 'trgovske' kampanje, je Mercator dokazal, da zna poiskati kreativne in inovativne medijske rešitve – takšna je bila serija 'narezanih' zunanjih plakatov za program delikatese, ki je bila večkrat nagrajena ali inovativni program zvestobe – Pravljična vasica, s katero so ob koncu leta aktivirali celotno Slovenijo. Načeloma klasično sponzorstvo televizijskih šovov, kot je bilo sponzorstvo oddaje Slovenija ima talent, je Mercator inovativno nadgradil v kampanjo za pospeševanje uporabe svoje mobilne aplikacije Moj M ter ob koncu leta z mediji izpostavil projekt “Dobre novice ob koncu leta”, kjer so skupaj z uredništvi poiskali in izpostavili pozitivna dogajanja v iztekajočem se letu.
Mercator pa je v letu 2021 sam poskrbel za lastno inovacijo na medijskem področju in lansiral vsebinsko platformo M soseska. Gre za ambiciozen vsebinski projekt, s katerim Mercator ni navdušil le svojih uporabnikov, temveč je prepričal tudi poslovne partnerje, da M soseska ni zgolj vsebinska temveč tudi trženjska platforma. Tudi ostali Mercatorjevi digitalni kanali – spletna trgovina, aplikacija Moj M ter M sken (nakup in plačilo s pametnim telefonom) so lani doživeli pomembne nadgradnje, ki vplivajo na izboljšanje uporabniške izkušnje. Ob tem pa ima Mercator v sistem povezano še široko bazo aktivnih uporabnikov Pika kartice.
Marketinška ekipa Mercatorja se iskreno veseli priznanja
Viktorija Radojević Mavrič, izvršna direktorica marketinga ob prejemu nagrade izpostavlja: "Izjemna čast nam bo nositi naziv Oglaševalca leta. Ne bi bila iskrena, če ne bi priznala, da smo si nagrade res močno želeli. Želeli, zanjo trdno delali in jo nazadnje tudi dobili! Izjemno nas veseli, da so člani SOZ in stroka prepoznali naš trud in rezultate našega dela v preteklem obdobju in nam podelili priznanje. To nagrado razumemo kot potrditev našega razumevanja marketinške panoge ter konsistentnosti, kreativnosti in inovativnosti našega nastopa na trgu. Za nas je to pomembna nagrada, ki daje vsakemu posamezniku v našem marketinškem timu motivacijo za odlično delo tudi v prihodnjem obdobju. Vsekakor pa ta nagrada nosi tudi odgovornost, da se bomo tudi v prihodnje trudili in še naprej ustvarjali kreativne, učinkovite, inovativne in konsistentne projekte. Leto 2021 je bilo za nas s tega vidika izjemno uspešno, saj smo prejeli kar 19 oglaševalskih priznanj."
Andreja Zadnik Andoljšek, direktorica sektorja za tržno komuniciranje ob tem dodaja: "Mercator je znamka z več kot 70 letno tradicijo na slovenskem trgu. Zato tudi z marketinškega in komunikacijskega vidika njenemu razvoju namenjamo še posebno pozornost. V preteklem obdobju smo prevetrili vizijo, poslanstvo in vrednote znamke Mercator, šli skozi faze procesa definiranja njene identitete ter opredelili ključne prednosti in točke diferenciacije na trgu. Na teh osnovah smo postavili temelje interne in eksterne znamke Mercator ter opredelili usmeritve za prihodnje obdobje. Postavljeni temelji so bili osnova za pripravo in izvedbo marketinške in komunikacijske strategije. Številne prejete nagrade v preteklem letu so za nas potrditev, da smo na pravi poti. Priznanje za Oglaševalca leta pa sedaj odlično zaokroža našo zgodbo in veselimo se, da se naziv najboljšega po daljšem obdobju ponovno vrača v belo hišo na Dunajsko."
Potek izbora
Izbor Oglaševalca leta 2021 je potekal v treh krogih. V prvem krogu so potekale nominacije za kandidate, ki so jih posredovali člani SOZ. V drugem krogu so nato člani SOZ med nominiranci glasovali za svoje favorite. Na podlagi osvojenih točk iz glasovanja članov SOZ, ki so v skupnem seštevku prinesle 70 %, in točk iz naslova osvojenih nagrad v letu 2021, ki so prinesle 30 %, so se v tretji krog izbora uvrstili finalisti (v abecednem vrstnem redu): Atlantic Droga Kolinska, Lesnina, Mercator, NLB, Zavarovalnica Triglav.
V tretjem krogu izbora je nato 7-članska Komisija, po skrbnem pregledu vseh prijav in prezentacij finalistov, glasovala za Oglaševalca leta. V končnem seštevku točk, ki je določil prejemnika priznanja, so 40 % prinesle točke iz glasovanja članov SOZ v drugem krogu izbora, 20 % točke iz osvojenih nagrad v letu 2021 na področju tržnega komuniciranja in 40 % točke iz glasovanja Komisije.
Komisijo za izbor za Oglaševalca leta 2021 so sestavljali:
predsednik Upravnega odbora SOZ Urban Korenjak, predsednica Slovenskega združenja oglaševalcev Andreja Zadnik Andoljšek ter še 2 predstavnika oglaševalcev, Simona Mladenović in Alan Šćuric, predsednik Upravnega odbora Slovenskega združenja oglaševalskih agencij Dino Zupančič, podpredsednica Slovenskega združenja medijev Jana Štokovič (po pooblastilu predsednika) ter predsednik Oglaševalskega razsodišča Jaka Repanšek.
Priznanje Oglaševalec leta so v preteklih letih prejela podjetja:
Petrol, Belinka, Revoz, Delo, Športna loterija Slovenije, Pivovarna Laško, Krka, PS Mercator, Mobitel (za leta 2002, 2003, 2006 in 2010), Proconi (Pogrej in pojej), Si.mobil (za leta 2005, 2008 in 2013), Engrotuš, Ljubljanske mlekarne, Amis, Zavarovalnica Triglav (za leti 2012 in 2016), Telekom Slovenije, A1 Slovenija, Atlantic Droga Kolinska (za leti 2018 in 2019), NLB.