Če je leta 2015 mobilno bančništvo v Sloveniji uporabljalo nekaj manj kot 210.000 fizičnih in pravnih oseb, je ob koncu tretjega četrtletja leta 2020 število uporabnikov mobilnega bančništva v Sloveniji znašalo že skoraj 950.000. Še hitrejši razvoj in pogostejša uporaba digitalnih kanalov v zadnjem letu je zagotovo tudi posledica pandemije covid-19. Deloittova raziskava o digitalnih zmogljivostih in pripravljenosti bančnega sektorja je razkrila, da je na globalni ravni v času pandemije kar 60 odstotkov bank zaprlo ali skrajšalo odpiralni čas poslovalnic, prav tako so mnogi v poslovanje uvedli nove digitalne funkcije (npr. odpiranje računov brez obiska bančne poslovalnice, preverjanje identifikacije na daljavo ter oddaljeno podpisovanje dokumentov v oblaku).
Med poglavitne prednosti mobilnega bančništva sodijo priročnost, dostopnost in funkcionalnost. Mobilno banko imate na svojem pametnem telefonu vedno pri roki, zato lahko bančne storitve opravljate kjer koli in kadar koli. Kar vam prihrani tako čas kot denar. Po drugi strani pa neobstoj fizičnih poslovalnic in posledično bančnih uslužbencev lahko predstavlja težavo za tiste, ki so vajeni osebnega pristopa pri opravljanju bančnih poslov ali pa za svetovanje potrebujejo bančnega strokovnjaka. In ravno to težavo so izjemno inovativno rešili v banki NLB. Kljub rastočim številkam pa je namreč zanimivo, da mobilne banke uporabljajo predvsem mlajši, za starejše, še posebej tiste, ki živijo na podeželju, pa to ni vedno najboljša rešitev.
Število uporabnikov mobilne banke v Sloveniji, vir: Bilten Banke Slovenije, november 2020.
Spoznajte prvo analogno mobilno bančno poslovalnico na štirih kolesih: NLB Mobilno poslovalnico Bank&Go!
V NLB, ki sodi med pionirje spletnega, pa tudi mobilnega bančništva pri nas, so si zamislili inovativno rešitev, s katero želijo "ubiti dve muhi na en mah". Njihova banka na štirih kolesih bo tako po eni strani ljudem v manjših slovenskih krajih, v katerih ni bančnih poslovalnic, omogočila nemoteno poslovanje ter osebni stik z bančnim uslužbencem, po drugi strani pa želijo v okviru projekta stranke izobraziti na področju storitev mobilnega bančništva. Da bodo te v prihodnosti lahko vse več storitev opravljale samostojno - prek spleta ali svojih pametnih telefonov.
NLB Mobilna poslovalnica Bank&Go bo na pot krenila takoj, ko bodo to dopuščale zdravstvene razmere, v okviru svojega poslanstva pa bo redno obiskovala več kot 40 različnih slovenskih krajev.
Storitve, ki bodo na voljo v NLB mobilni poslovalnici Bank&Go
Za fizične osebe:
- Odprtje bančnega računa in sklenitev enega izmed bančnih paketov
- Opravljanje plačil – s TRR na TRR, brezgotovinsko
- Naročanje kartic
- Svetovanje in sprejem vlog za kredite
- Sklepanje varčevanj in depozitov
- Svetovanje za trgovanje z vrednostnimi papirji
- Svetovanje na področju zavarovanj
Za mikro podjetja:
- Sprejem vloge za pakete Poslovni začetek in Poslovni paket
- Upravljanje računov – poslovni račun, poslovni račun za zasebnike, fiduciarni denarni račun upravitelja za osebni stečaj ali stečaj zapuščine
- Poslovni račun za sredstva rezervnega sklada etažnih lastnikov
- Poslovni račun za stranke notarja/odvetnika/izvršitelja
- Naročanje kartic Maestro in MasterCard
- Svetovanje pri nakupih na obroke
- Svetovanje na področju sprejemanja kartic na prodajnem mestu in trgovskega portala
- Izvajanje brezgotovinskih plačil
- Svetovanje na področju zavarovanj