Kako H&M spreminja percepcijo hitre mode v Sloveniji

H&M, globalni modni gigant, si prizadeva za preobrazbo svoje poslovne strategije z uvajanjem trajnostnih praks in krožnih poslovnih modelov po vsem svetu.
Oglej si celoten članek

Z več kot 300 oblikovalci in številnimi sodelovanji z mladimi talenti iz različnih držav podjetje močno vlaga v prihodnost modne industrije, ki temelji na trajnosti. Ena izmed ključnih iniciativ je zbiranje in recikliranje oblačil, kar omogoča podaljševanje življenjske dobe tekstilnih izdelkov.

V pogovoru z vodjo trajnostnega razvoja za H&M Kids, Karin Brinck, smo izvedeli, da podjetje načrtuje širitev teh modelov tudi v Slovenijo. S tem bi slovenskim potrošnikom omogočili dostop do storitev, kot so popravila in preprodaja starih oblačil, kar bi spodbudilo krožno gospodarstvo in zmanjšalo okoljski vpliv modne industrije. 

Na Švedskem, natančneje v stockholmskem sedežu podjetja H&M, smo raziskali H&M-ove trajnostne projekte, načrte za prihodnost in kako namerava podjetje spremeniti percepcijo hitre mode v Sloveniji.

Karin Brinck

 

Širitev krožnih poslovnih modelov

H&M si prizadeva za trajnostno prihodnost mode z uvajanjem krožnih poslovnih modelov, ki vključujejo popravila, preprodajo in najem oblačil. Vodja trajnostnega razvoja Karin Brinck je pojasnila, da želi podjetje te modele razširiti tudi v Slovenijo, kjer je v H&M-ovih trgovinah na področji trajnosti poskrbelo zgolj za recikliranje oblačil, ne pa tudi za popravilo in najem H&M-ovih kosov.

Zbiranje in recikliranje oblačil

Ena izmed ključnih iniciativ H&M je zbiranje in recikliranje oblačil, kar je že nekaj časa prisotno tudi pri nas. "Imenujemo ga zbiranje oblačil. To je bil eden mojih prvih projektov, ko sem se pridružila H&M, da bi to lansirali po vsem svetu," je pojasnila vodja trajnostnega razvoja.

Stranke lahko v trgovinah H&M pustijo nezaželena oblačila in tekstil katere koli znamke in v katerem koli stanju. Pri H&M nato poskrbijo, da ta oblačila dobijo novo življenje - bodisi z recikliranjem v nove materiale bodisi s preprodajo kot "pre-loved" oblačila, pri čemer gre pravzaprav za prodajo oblačil iz druge roke.

Trajnost in percepcija hitre mode

H&M se trudi spremeniti percepcijo hitre mode, ki jo pogosto povezujejo z nizko kakovostjo in hitrim zavržkom. "Naš cilj je resnično združiti modo in dizajn ter dostopnost in nato kakovost in trajnost, in vse to mora iti z roko v roki," je pojasnila.

Podjetje si prizadeva za kombinacijo mode in trajnosti, kar vključuje tudi izobraževanje strank o pravilni skrbi za oblačila ter spodbujanje kreativnosti pri prilagajanju in popravljanju oblačil. Sogovornica je pri tem poudarila, da trajnostna oblačila ne bi smela biti draga in dostopna le peščici, ampak da bi si jih morali privoščiti vsi.

"Trajnost bi morala biti dostopna vsem," pravi.

Konkurenca in t. i. greenwashing

V svetu mode postaja trajnost vedno bolj pomembna, kar pomeni, da tudi drugi veliki igralci, kot je Zara, uvajajo podobne iniciative. Na vprašanje o konkurenci in obtožbah greenwashinga (gre za obliko trženja, pri kateri se javnost prepričuje, da so proizvodi, cilji in politike organizacije okolju prijazni, čeprav to niso), je vodja trajnostnega razvoja dejala:

"Kar se tiče greenwashinga, moramo biti bolj previdni. V tem primeru resnično uporabljamo pravo terminologijo, da gre pri našem recikliranju resnično za to, da vzamemo material in ga nato spremenimo v nov material."

Pogled naprej

H&M nadaljuje z raziskovanjem novih materialov in inovacij, ki bi lahko zmanjšale okoljski vpliv njihovega poslovanja. Poleg tega si znamka prizadeva, da bi v prihodnosti doseglo 100-odstotno trajnostno pridobljene ali reciklirane materiale. "Do leta 2025 želimo doseči, da bo 30 odstotkov vseh naših materialov iz recikliranih virov," je še dodala vodja trajnostnega razvoja.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.