Po odstranitvi jambora, bazenskega tobogana in dimnika so na krovu namestili več naprav, ki naj bi dajale informacije o stabilnosti križarke za ponovno splavljenje.
Nato naj bi preverili stanje morskega dna. Strokovnjaki ameriškega podjetja Titan Salvage in italijanskega podjetja Micoperi, ki so zadolženi za odstranitev križarke, bodo poskušali ladjo z več ton težkimi vrvmi zasidrati na dno, da bi preprečili premikanje.
Na koncu pa bodo v morsko dno zabili 30 metrov dolge kole, ki bodo podpirali razbitino, ko jo bodo obrnili pokonci. Sodelovalo bo okrog 100 delavcev, da bodo prevrnjeno križarko s pomočjo zabojnikov in žerjavov spet postavili pokonci.
Zabojnike bodo glede na potrebe polnili z vodo ali zrakom in s tem poskušali razbitino spraviti v ravnotežje. Ko jim bo to uspelo, bodo križarko odvlekli v eno izmed italijanskih pristanišč, ki ga še niso določili. Morsko dno na kraju nesreče bodo očistili in ponovno zasadili morsko rastlinje.
Enoletno odstanjevanje
"Odstranjevanje ladje naj bi trajalo leto dni, vendar upamo, da bi dela lahko končali nekaj mesecev prej," je dejal lastnik podjetja Micoperi Silvano Bartolotti. Za podjetje bo podvig ogromen, saj ima ladja težo stotih letal boeing 747.
Costa Concordia z več kot 4200 potniki na krovu je 13. januarja nasedla ob toskanski obali. Pri tem je umrlo 32 oseb. Kapitan ladje Francesco Schettino, ki so ga prijeli dan po nesreči, še naprej ostaja v hišnem priporu.
Obtožen je nenaklepnega uboja, povzročitve brodoloma in da je zapustil ladjo, preden so evakuirali približno 4200 potnikov in članov posadke. Za to mu grozi skupno 15 let zapora.