V newyorški Bronx je v nedeljo popoldne prispela ekipa preiskovalcev nacionalnega odbora za varnost v transportu (NTSB), ki bodo v naslednjih desetih dnevih iskali vzrok za nedeljsko nesrečo primestnega vlaka, v kateri so umrli štirje ljudje, 67 ljudi pa je bilo ranjenih, od tega 11 huje.
Uvodne neuradne informacije po zaslišanju vlakovodje Williama Rockefellerja nakazujejo, da je odpovedal sistem zavor. Vlakovodja je povedal, da je skušal zavirati pred ovinkom, kjer je hitrost omejena na največ 48 kilometrov na uro, vendar zavore niso delovale. Do ovinka je dovoljena hitrost do 113 kilometrov na uro.
Usoden bruhajoči hudič
Potniški vlak s sedmimi vagoni je peljal iz smeri Poughkeepsieja severno od mesta na postajo Grand Central na Manhattnu in iztiril na kraju, kjer se je podobno zgodilo že s tovornim vlakom za prevoz smeti 18. julija letos. Ta predel Bronxa se imenuje Spuyten Duyvil, kar v prevodu pomeni nekaj podobnega, kot "bruhajoči hudič". Ime so mu dali nizozemski priseljenci na območje New Yorka, ker je ob stičišču rek Hudson in Harlem veliko vrtincev.
Preiskava v polnem teku, zaslišali bodo tudi potnike
Predstavnik NTSB Earl Weener je na skupni novinarski konferenci z guvernerjem države New York Andrewom Cuomom povedal, da bodo z žerjavi najprej dvignili vagone, da preverijo, ali ni pod njimi še kakšne žrtve, nato bodo preiskali vse možne vzroke nesreče.
Več ekip preiskovalcev bo preverilo železniško progo, signalne naprave ob progi, mehanizem vlaka, človeški dejavnik, zaslišali pa bodo tudi potnike. Na vlaku je bilo le okoli 150 ljudi in nekaterim se je zdelo, da so v nevaren ovinek pripeljali veliko hitreje kot običajno.
Čeprav je v istem ovinku poleti iztiril tudi tovorni vlak, je Cuomo menil, da ovinek sam po sebi verjetno ne more biti vzrok, saj se po progi vsak dan pelje več deset vlakov in nimajo težav.
S preiskavo sodeluje tudi podjetje za javni promet MTA, pod katerega spadajo vlaki petih prog podjetja Metro North, ki povezujejo mesto New York s severnimi predmestji in nekoliko dlje. Na leto Metro North prepelje okoli 84 milijonov potnikov, proga Metro North - Hudson, katere vlak je v nedeljo iztiril pa okoli 16 milijonov.
Zanje so se začele težave, ki bodo trajale do konca preiskave in obnove prometa. MTA je sporočila, da bodo pomagali z nadomestnimi avtobusnimi prevozi.
Potnike pometalo skozi okna
Do nesreče je prišlo v nedeljo malce pred pol osmo zjutraj po lokalnem času. Vlak je iztiril in skoraj zapeljal v reko Hudson, vendar se je pravočasno ustavil. Reko so za vsak primer preiskali potapljači, vendar v vodi niso nikogar našli.
Ob iztirjenju vlaka je potnike pometalo po kabinah, trije prebivalci države New York, ki so umrli, so od sile odleteli skozi okna. Ena oseba je umrla znotraj vagona. MTA je sporočila, da so v nesreči umrli 54-letna Donna Smith, 58-letni James Lovell, 59-letni James Ferrari in 35-letni Ahn Kisook.
Ponesrečenim so nudili prvo pomoč na kraju samem, nato pa so jih razdelili po newyorških bolnišnicah.
Nesreče so se kar vrstile
Nedeljska nesreča je bila le zadnja v vrsti letošnjih za Metro North, čeprav prva s smrtnimi izidi v vsej 31-letni zgodovini podjetja. Sredi maja je v Bridgeportu v zvezni državi Connecticut iztiril potniški vlak, pri čemer je bilo poškodovanih 76 ljudi. Konec maja je v West Havenu prav tako v državi Connecticut umrl železniški nadzornik, ker je neizkušeni prometnik prehitro sprostil promet po popravljenem delu proge.
Julija je pri Spuyten Duyvilu iztiril smetarski vlak, konec septembra pa je pri kraju Mount Vernon v državi New York na progo padel električni kabel, kar je na tistem delu proge prekinilo promet za 12 dni in povzročilo za okoli 62 milijonov dolarjev gospodarske škode.
Podjetje MTA za Metro North počasi uvaja tehnične izboljšave, kot je sistem za avtomatično zaviranje vlakov, če presežejo predpisano hitrost. Vendar je problem denar in podjetje zamuja celo pri izvajanju rednih vzdrževalnih del.