Letalo družbe Emirates se je v ponedeljek na testni let podalo z mednarodnega letališča v Dubaju in več kot eno uro letelo nad obalo mesta, so pojasnili v podjetju.
Glavni operativni direktor družbe Emirates Adel Al Redha je let označil za "prelomni trenutek", poročanje tujih agencij povzema STA.
Letalski prevoznik s sedežem v Dubaju trajnostno letalsko gorivo (SAF) uporablja od leta 2017, vendar je bil ta testni let prvi na Bližnjem vzhodu in v severni Afriki, pri katerem je enega od dveh motorjev letala v celoti poganjalo trajnostno letalsko gorivo, so izpostavili v družbi Emirates.
Za pogon drugega motorja je bilo uporabljeno običajno letalsko gorivo.
Trenutno se lahko v motorjih komercialnih reaktivnih letal uporablja največ 50 odstotkov SAF, pomešanega s kerozinom. Trajnostno letalsko gorivo je izdelano iz trajnostne biomase, recikliranih živilskih olj ter ogljikovega dioksida ali zelenega vodika, pretvorjenega v sintetična goriva.
Zanka: štirikrat višja cena
"Če bomo do leta 2030 50 odstotkov goriva pridobili iz trajnostnega letalskega goriva, bo to zelo dober dosežek," je za AFP dejal Al Redha. Vendar bo to odvisno od sposobnosti podjetij, da ga proizvedejo in dobavijo, pa tudi, da ga ponudijo po dostopni ceni, je dodal.
Trajnostna letalska goriva lahko v celotnem ciklu uporabe zmanjšajo izpuste ogljikovega dioksida za 80 odstotkov. Vendar trenutno predstavljajo manj kot 0,1 odstotka porabljenega letalskega goriva in so dva- do štirikrat dražja.
Moja in jst uporablava binglnovo ole, oba zadovolna. Prezadovolna !
spet se vidi da je človeštvo ponorelo. delat umetni kerozin iz stvari, ki naredijo 100x več odpadkov, porabijo ogromno več …
Bedarija...Za proizvodnjo teh "trajnostnih goriv" se porabi bistveno več energije kot jo to gorivo daje..Kreteni..