Najmanjši izmed treh železničarskih sindikatov v Nemčiji GDL je v sredo začel 62-urno stavko, ki bo
trajala do sobote zjutraj, ponoči pa se je stavka razširila še na potniški promet. Že v sredo je
bil ohromljen tovorni promet, ki je popolnoma zaustavil oskrbo vzhodnega dela države.
V družbi Deutsche Bahn so najeli okoli 1000 delavcev, ki so nadomestili stavkajoče. Upajo, da
bo kljub stavki še vedno vozilo okoli 50 odstotkov regionalnih vlakov, petina mestnih vlakov v
Berlinu in 40 odstotkov v Hamburgu.
Gre za najhujšo stavko v zgodovini družbe, po ocenah pa naj bi po vsej državi povzročila 50
milijonov evrov škode na dan, negativni učinki pa se bodo kazali tudi na celotnem nemškem
gospodarstvu.
Z njimi je družba julija dosegla dogovor o zvišanju plač za 4,5 odstotka. GDL pravi, da se je sicer še vedno pripravljen pogajati o svoji zahtevi po 31-odstotnem povečanju plač, vendar le, če bo dobil lastno pogodbo. Ekonomisti svarijo, da bi v tem primeru tudi drugi sindikati zahtevali lastne pogodbe, kar bi lahko pripeljalo do škodljivega dviga plač.
Zakaj stavkajo Francozi?
|
Zaposleni na železnicah s stavko protestirajo proti načrtovani odpravi zgodnjega upokojevanja.
Približno pol milijona zaposlenih v državnih podjetjih lahko uživa ugodnosti zgodnjega
upokojevanja. Strojevodje se v povprečju lahko upokojijo že pri 50. letih, za zaposlene v pariškem
primestnem prometu in energetskih družbah je meja za upokojitev določena pri približno 55. letih.
Pridružili so se jim tudi številni zaposleni na univerzah, ki so proti reformi visokega šolstva.
|
Stavka naj bi potekala do sobote, 17. novembra, do 2. ure. Zaradi nje bo prihajalo do ovir v nemškem regionalnem prometu in v mednarodnem potniškem prometu mednarodnih vlakov med Avstrijo in Nemčijo.
Zato Slovenske železnice potnikom priporočajo, naj pred potovanjem v Nemčijo na spletni strani Nemških železnic preverijo zadnje informacije o poteku potniškega prometa med stavko. Informacije pa Nemške železnice ponujajo tudi na telefonu +49 1805 33 44 44 . Iz Slovenije v München in nazaj bo med stavko vozil po voznem redu nočni vlak Lisinski z odhodom iz Ljubljane ob 23.42 oziroma iz Münchna ob 23.45.
Potnikom priporočajo, naj pred odhodom preverijo možnosti potovanja z vlakom v klicnem centru Slovenskih železnic na telefonski številki 01/ 29 13 332 , kjer lahko dobijo tudi informacije glede postopkov vračila vozovnic.
Tudi Francija ohromljena
S stavko v javnem prometu se spopadajo tudi v sosednji Franciji, kjer delavci zahtevajo ohranitev posebnih privilegijev pri upokojevanju, ki v 16 sektorjih obsegajo kar 360.000 ljudi. To močno obremenjuje pokojninsko blagajno, čemur poskuša francoski predsednik Nicolas Sarkozy ob podpori dobršnega dela javnosti narediti konec. Potem ko je stavka že v sredo povzročala veliko preglavic, se bo nadaljevala. Za zdaj še ni znano, ali se bodo stavkajočim tudi danes pridružili zaposleni v energetskih družbah. Obe strani sta sicer že izrazili pripravljenost za pogajanja.