Na prvi uradni obisk v tem mandatu se je predsednik vlade Janez Janša odpravil v Nemčijo, pri tem pa se je srečal tudi s predsednikom uprave Deutsche Bahn (DB) Rüdigerjem Grubejem.
"O vsebini pogovorov, ki jih bo predsednik vlade opravil na tokratnem obisku v Nemčiji, bo javnost ažurno obveščena," so včeraj popoldne v uradu predsednika vlade odgovorili na vprašanje, ali srečanje z Grubejem pomeni oživitev zamisli o povezovanju Slovenskih železnic z nemškimi.
Janševa vlada je že v svojem prvem mandatu razmišljala o tem, da bi DB vstopile v lastniško strukturo Intereurope, Luke Koper in Slovenskih železnic; posamično ali prek skupnega holdinga DB Slovenija. Zamisel o logističnem holdingu je nato obudila tudi vlada Boruta Pahorja, bilo pa ni ne združevanja ne prevzema.
Bruno Korelič, nekdanji direktor Luke Koper, ki je združevanju s SŽ in Intereuropo nasprotoval, je pojasnil, da je nasprotoval združevanju brez jasnega namena, povezava z DB pa se mu zdi zanimiva: "S tem bi DB dobile dostop do južnih luk in prek Balkana do Turčije. To je gotovo njihov strateški cilj." Prepričan pa je, da bi ob morebitnem dogovoru pogoje postavljali Nemci.
Na SŽ neobveščeni
Na SŽ so nas z vprašanji o namerah glede njihovega lastništva napotili na vlado. Neuradno pa smo izvedeli, da naj bi bili tudi na SŽ o obisku Janše pri Grubeju obveščeni le iz medijev. Profesor logistike Klavdij Logožar je sicer dejal, da političnih dogovarjanj ne more komentirati, a da SŽ definitivno potrebujejo partnerja: "Takšnega, ki bi prinesel dovolj investicij na področju infrastrukture in vozil." Dodal je, da bi lahko SŽ z boljšo infrastrukturo glede na povpraševanje prepeljale veliko več tovora, "brez Luke Koper pa bi bile že zdavnaj pod zemljo".
In če bi SŽ prevzele DB železnice,bi se verjetno s tem končala zlata doba lopovskih sindikatov in njihovega delavskega direktorja …