Hrvati se sami jezijo na visoke cene trajektnih povezav; portal Dnevnik.hr tako danes objavlja članek, v katerem izpostavlja, da nizkocenovni letalski prevozniki z nizkimi cenami privlačijo turiste, njihovi trajekti pa vsako leto svoje storitve dražijo za 20 odstotkov.
Pred sezono sicer višjih cen niso napovedovali; na vprašanja, če bodo prevozi dražji, so odgovarjali le, da bo šlo za normalne sezonske dražitve. Ne glede na napovedi je prišlo do nekaterih višjih cen, poroča Dnevnik.hr.
Za karto bi dobili štiri dni apartmaja na celini
Trajekt predstavlja toliko večji strošek kolikor bolj oddaljen je izbrani otok. Na omenjenem portalu so naredili primerjavo, koliko potnika stane let iz Zadra do Pariza in koliko do otoka Molat; medtem ko bi pri nizkocenovnem prevozniku dobil let že za slabih 20 evrov, bi za trajekt do Molata ena oseba z avtomobilom odštela 27 evrov.
Nizkocenovnim prevoznikom promet raste, zato s strani države – da bi ohranili konkurenčnost – sofinanciranje zahtevajo ljudje na hrvaških otokih, ki se ukvarjajo s turizmom. “Težko je biti hkrati konkurenčen in drag,” meni Denis Barić, predsednik tako imenovanega otoškega sabora.
Podal je primere povratnih kart štiričlanske družine, ki bi za pot iz Splita do Visa odštela dobrih 137 evrov, do Vele Luke 187, do Lastova pa 193 evrov. “Za ta denar lahko turist štiri dni biva v apartmaju,” je izpostavil Barić.
Zahtevajo rešitve
V Agenciji za obalni linijski promet mu odgovarjajo, da je to edini način, da sploh ohranijo poslovanje, saj je od 48 koncesioniranih linij na Jadranu le 5 rentabilnih.
Otočani od države zahtevajo subvencije, kot jih imajo nekateri nizkocenovni letalski prevozniki in pocenitev trajektnih linij po vzoru skandinavskih držav, kjer so trajekti skoraj brezplačni za vse tiste, ki potujejo na njihove otoke.
Zato pa hodimo lepo v Grčijo, lepa naša pa je tam kjer pač je.
Zavajate. Če dobiš eno karto za Pariz za 20 € še ne pomeni, da so vse tako poceni. Trenutno so …
kako je pa prej funkcionirala zadeva?