"Ne znam pojasniti. Še vedno ne razumem," je strojevodja Francisco Jose Garzon odgovoril na vprašanje sodnika, zakaj pred ostrim ovinkom ni upočasnil vlaka. Nesreča se je zgodila prejšnji teden pred mestom Santiago de Compostela, v njej pa je umrlo 79 potnikov.
Izjavo je strojevodja podal na za javnost zaprtem sodnem zaslišanju v nedeljo, dele zaslišanja pa je objavil časnik El País. Ko je sodnik Garzona znova vprašal, kako se je zgodilo iztirjenje, je ta odgovoril: "Iskreno vam povem, da ne vem. Sicer ne bi bil tako nor, da ne bi zaviral."
"Iztirjenje je bilo neizogibno"
Garzon je obtožen povzročitve 79 smrti iz malomarnosti. Po zaslišanju ga je sodnik Luis Alaez izpustil proti plačilu varščine.
Strojevodja je pred sodnikom dejal še, da je pred nesrečo zaviral, a da je bilo iztirjenje neizogibno. "Preden se je vlak prevrnil, sem aktiviral vse, a sem videl, da ne deluje," je povedal.
Pred nesrečo so bile aktivirane zavore
Podatki iz črne skrinjice so pokazali, da je imel vlak nekaj trenutkov pred nesrečo hitrost 192 kilometrov na uro, nekaj sekund pred nesrečo pa so bile aktivirane zavore. Ob iztirjenju je bila hitrost vlaka 153 kilometrov na uro, medtem ko je bila omejitev na danem odseku proge 80 kilometrov na uro.
Klic še kar ostaja skrivnosten
Podatki so razkrili še, da je nekaj minut pred iztirjenjem strojevodja dobil klic na službeni telefon, da bi dobil navodila za smer, po kateri naj bi peljal do Ferrola. Po poročanju nemške tiskovne agencije pa ostaja omenjeni klic skrivnost. Kdo je klical Garzona, namreč ni znano. Jasno je le, da klic ni prišel iz železniškega nadzornega centra.
Izpisek njegovih tel. pogovorjev , bo vse razložil in pojasnil ampak šele kot dokaz na sodišču. Mišljenja sem , da …
Ja vlak lahko zabremza na 10 metrih , kajneda da res, vsaj Žurnal tako sugerira. . Z zaviranjem bi moral …