Slovenci bodo gradili najdražjo hrvaško cesto

Foto: PrtSc
Foto: PrtSc
Cesta D 403 je ena strateških hrvaških prometnic, ki bo povezala kontejnerski terminal v reškem pristanišču in zahodni del mesta z reško obvoznico.
Oglej si celoten članek

Konzorcij ponudnikov, Kolektor CPG iz Slovenije, GP Krk s Hrvaške ter Euroasfalt iz BiH, je zmagal na razpisu za izgradnjo državne ceste D 403 na Reki, ki velja za najdražjo hrvaško cesto. Gradbeno zahtevno trikilometrsko cesto ob reškem pristanišču bodo zgradili za 456,3 milijonov kun (61 milijonov evrov).

Naročnik del, javno podjetje Hrvatske ceste, je vrednost del zastavilo na 461 milijonov kun (61,5 milijona evrov). Ponudba konzorcija, v katerem sodeluje slovenska družba, je ocenjena kot ekonomsko najbolj ugodna, so se odločili hrvaški naročniki. Evropska komisija je že pred časom odobrila, da se bo 85 odstotkov denarja prispevalo iz evropskega sklada za regionalni razvoj.

Na razpisu, ki je bil odprt do decembra lani, so zavrnili ponudbo kitajskega podjetja China Road and Bridge Corporation (CRBC), ki je bila od zmagovalne dražnja za nekaj več kot milijon evrov. Kitajska družba je na Hrvaškem znana kot izvajalka mostu na polotok Pelješac.

Še dražji sta bili ponudbi italijanskih družb Rizzani de Eccher in Consorzio Infrastrutture ter avstrijske družbe Strabag in njene hrvaške podružnice. Poduzeće za ceste iz Slavonskega Broda in turška družba Yapi Merkezi Insaat Ve Sanay pa sta bili najdražji, saj sta nameravali zaslužiti skoraj 575 milijonov kun (77 milijonov evrov), so objavile Hrvatske ceste.

Svet Hrvaški župani s peticijo proti slovenskim vojakom ob meji

Cesta D 403 je ena strateških hrvaških prometnic, ki bo povezala kontejnerski terminal v reškem pristanišču in zahodni del mesta z reško obvoznico. Cesta je del projekta Reka Gateway, katerega osrednji del je kontejnerski pristaniški terminal. Brez nove ceste terminal ne more dobiti uporabnega dovoljenja.

Glede na dolžino gre za najdražjo prometnico na Hrvaškem. Dela bodo draga zaradi zahtevnosti terena, saj bo cesta skoraj v celoti potekala skozi predore in podvoze ter na viaduktih. Posebej zahtevna bo izgradnja 1253-metrskega predora Podmurvice, ki bo zgrajen pod stanovanjskim naseljem. Treba bo porušiti tudi več deset družinskih hiš.

Rok za izgradnjo D 403 je 30 mesecev od začetka del. Na Reki pričakujejo, da bodo novo cesto odprli najpozneje v začetku leta 2023.

 
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 11:08 6. Maj 2020.

    Zanimivo. Pri nas pa Kolektor med najdrazjimi....seveda k se dodajo se aneksi🤫🤐

  • 10:25 6. Maj 2020.

    Zahtevati 100% avans, v nasprotnem ste nahebali.

  • 08:27 6. Maj 2020.

    Do te Reske obvoznice pa cez nerazvito slovenijo vodita dve ozki neuzdrzavani prazgodovinski polmakadamski ovinkasti smrtno nevarni cesti po katerih …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.