Dve napravi bosta naslednjega pol leta delali poskusno. To med drugim pomeni, da bo lahko vsak potnik, ki se bo želel vkrcati na letalo, sam odločil, ali naj ga pregledajo s skenerjem ali pa klasično z ročnimi detektorji. Skenerji naj bi bili namenjeni predvsem iskanju skritega orožja, podobnega, kot je tisto, s katerim je želel konec lanskega leta Nigerijec Umar Faruk Abdukmutal strmoglaviti letalo na poti iz Detroita v Amsterdam.
Naprave so se kljub odobritvi Evropske komisije pred časom znašle pod plazom kritik, saj so omogočale nazoren prikaz vseh človekovih oblin, kar je sprožilo burne odzive varuhov zasebnosti. Spremenjene naprave delujejo po novem principu, saj na zaslon ne projicirajo več slike preiskovanca, temveč na skici človeškega telesa zgolj s krogi označijo polja, na katerih se skriva morebitni nevarni predmet.
Da se ljudje nimajo več razloga bati za zasebnost, je med prvimi dokazal nemški notranji minister Thomas de Maiziere, ki je slovesno vklopil eno od naprav in se nato sprehodil skoznjo. "Zagotovili smo, da napravi izpolnjujeta tri predpogoje: ne ogrožata zdravja, ohranjata pravico do zasebnosti in hkrati izboljšujeta varnost v letalskem prometu," je dejal minister. Za skenerje se zanimajo tudi v Italiji.
Skenerji ne slačijo več potnikov
Hamburg je prvo letališče v Nemčiji, ki je začelo uporabljati nekdaj sporne telesne skenerje. Ti pa so prilagojeni tako, da človeka ne "slačijo" več.