Se bomo morali v Evropi odpovedati dopustu, da bomo konkurenčni?

Foto: Ivo Cagalj / Pixsell
Foto: Ivo Cagalj / Pixsell
Visoki proizvodni stroški, kolektivna pogajanja in morebitna zaprtja tovarn povzročajo napetosti v Volkswagnu. Nemški mediji pišejo, da želijo sindikati višje plače, avtomobilska podjetja pa želijo drastično varčevati.
Oglej si celoten članek

Sindikat IG Metall, ki zastopa velik del zaposlenih v Volkswagnu, zahteva sedem odstotkov višje plače, Volkswagen pa želi drastično varčevati. Globalni stroški dela pritiskajo na podjetje, o krizi v Volkswagnu piše nemški spletni portal focus.de, kjer dodajajo, da bruto domači proizvod v Nemčiji upada za 0,1 odstotka, avtomobilsko podjetje pa želi drastično varčevati - načrtujejo celo zapiranje obratov. 30-letna garancija za zaposlitev je zgodovina, zdaj so neizbežna ostra kolektivna pogajanja, še pišejo Nemci.

Potreben bo prispevek zaposlenih

"Namesto stroškovnih bremen potrebujemo znižanje stroškov. Za to bo potreben tudi prispevek zaposlenih," je po koncu tri ure trajajočih pogajanj s sindikati po poročanju nemške tiskovne agencije dpa ta teden povedal glavni pogajalec vodstva podjetja Arne Meiswinkel.

IG Metall zahteva sedem odstotkov višje plače in dodatnih 170 evrov za pripravnike. VW to zavrača in govori celo o morebitnem znižanju plač. Podjetniška kolektivna pogodba ureja plače za več kot 120.000 zaposlenih v VW na šestih lokacijah, vključno z Wolfsburgom, Hannovrom in Kasslom. Še posebej privlačnih je tudi 36 dni dopusta.

Foto: Profimedia Proizvodnja avtov, Volkswagen, novi avti, parkirišče

54.000 evrov za delo na tekočem traku

Po poročanju Bilda delavec na tekočem traku zasluži povprečno 54.000 evrov letno in dodatno še bonuse. Zaposleni na višjih položajih lahko prejmejo nagrade do 150.000 evrov. Primerjava z drugimi državami pa kaže na ogromen stroškovni pritisk: v Nemčiji ura dela v proizvodnji stane 42 evrov, v ZDA je za šestino cenejša, na Kitajskem pa le 8 evrov na uro, piše nemški medij.

Višina plač v Volkswagnovi proizvodnji je celo nekoliko višja od povprečnih plač konkurence. Za primerjavo: Pri Mercedes-Benzu kvalificirani delavci v povprečju prejmejo 44.400 evrov, ugotavljajo nemški mediji.

Situacija je resna

"Skupaj moramo prestrukturirati podjetje. Situacija je resna. Naloga zdaj je najti izvedljive rešitve," je še poudaril Meiswinkel.
Sindikat izjave podjetja razume kot grožnjo znižanja plač delavcem. "Zaprtje tovarn in množično odpuščanje za nas ne pride v poštev," je dejal glavni pogajalec za IG Metall v zvezni deželi Spodnja Saška Thorsten Gröger.

Od vodstva podjetja so zahtevali tudi konkretne podrobnosti napovedanih varčevalnih ukrepov, vključno s tem, katere tovarne v Nemčiji bi lahko zaprli in koliko delovnih mest bi lahko bilo ob tem ogroženih, a ostali praznih rok. "Doslej smo bili v temi. S strahom ne zgradiš prihodnosti - s strahom uničiš prihodnost," je ocenil Gröger.

Foto: Epa Volkswagen tovarna proizvodnja

Napoved drastičnih sprememb

Pogajanja o kolektivni pogodbi so bila prvotno načrtovana za konec oktobra, a so jih prestavili, po tem, ko je Volkswagen v začetku meseca napovedal zaostritev varčevalnih ukrepov. V ospredju pogovorov bo poleg sindikalne zahteve o zvišanjih plač tudi zagotavljanje varnosti zaposlitve. Volkswagen je namreč na začetku meseca odpovedal dolgoletni dogovor z delavci o varnosti zaposlitve in opozoril, da ne more izključiti možnosti množičnih odpuščanj ali zaprtja tovarn.

Volkswagen je v začetku meseca sporočil, da bo moral poseči po drastičnih spremembah, če želi ostati konkurenčen, in da razmišlja o zaprtju obratov v Nemčiji. Podjetje še nikoli ni zaprlo tovarne v Nemčiji in od leta 1988 tudi ni zaprlo nobene tovarne drugod po svetu.

Foto: Profimedia Volkswagen logo logotip

Ali si lahko privoščijo proizvodnjo na najdražjih lokacijah?

Napoved je osupnila zaposlene in povečala zaskrbljenost glede stanja avtomobilske industrije, ki velja za paradnega konja nemškega gospodarstva. Nemški avtomobilski sektor se spopada z visokimi stroški, povečano kitajsko konkurenco in šibkim povpraševanjem po električnih vozilih. Tudi Slavko Ažman, vodjo delovne skupine za davke pri Sekciji za osebna motorna vozila, je v nedeljskem intervjuju za Žurnal24 povedal, da bodo morali vsi proizvajalci vozil poiskati notranje rezerve in se vprašati, ali si lahko privoščijo proizvodnjo na najdražjih lokacijah.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 38

  • 15:10 30. September 2024.

    Palomar in Nemška vohunka se očitno ne zavedata ,kam nas peljeta . Samo ,da potem ne bosta čivkala ,da nista …

  • 13:17 30. September 2024.

    Nehajte okolišiti in postavljati stranska vprašanja ,ne govorite pa o glavnem problemu . In to je 30% dražja energija zaradi …

  • 10:34 30. September 2024.

    stanje je takšno ravno zaradi varčevanj :) sicer bi že zdavnaj tehnološko posodobili proizvodnjo, ki že leta ne rabi več …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.