Francesco Schettino je danes prvič pričal na sodišču, obtožen je uboja iz malomarnosti in drugih hudih zločinov. Bil je namreč za krnilom luksuzne križarke Costa Concordia, ki je pred skoraj tremi leti v bližini otoka Giglio zadela v čeri, se prevrnila in delno potopila. Na krovu je bilo v času nesreče 4.229 ljudi, umrlo jih je 32.
"Nesreča je bila posledica neumne napake," je Schettino danes dejal tožilcu Alessandru Leopizziju in pri tem imel v mislih pomanjkljivo komunikaciji med njim in člani posadke.
Kot je dejal, je ena izmed stvari, ki je šla narobe ob približevanju otoku, to, da bi moral nekdo na krovu prevzeti dolžnosti od indonezijskega člana posadke Jacoba Ruslija Bina, ki so ga premestili na mesto krmarja. Za ta korak se je odločil kapitanov namestnik Ciro Ambrosio, ki je poveljeval Concordii ob začetku manevra.
Schettino je vstopil v poveljniško soboto 11 minut pred nesrečo, formalni nadzor nad križarko pa je dejansko prevzel pet minut kasneje, tako da je Ambrosio krmaril ladjo še nekaj časa, ko je ob njemu že bil njegov nadrejeni.
Bilo mu je hudo
Posnetki črne skrinjice so doslej pokazali, da je imel Rusli Bin, ko je Schettino prevzel nadzor nad ladjo, težave z razumevanjem njegovih ukazov. Odgovora na vprašanje, ali bi se lahko izognili nesreči, če bi krmar ravnal ustrezneje, doslej še niso našli.
"Ne mislite, da mi ni bilo hudo," je še dejal 54-letni kapitan pred sodišče v Grossetu.
Razkril je še, da se je za vožnjo v bližini otoka odločil iz treh razlogov: na ljubo šefa strežbe Antonella Tievolija, čigar sorodniki živijo na otoku, da bi izkazal čast svojemu prijatelju, upokojenemu kapitanu Mario Palumbu in kot atrakcijo za javnost. Bilo je mišljeno, da "zadanem tri muhe na mah," je med drugim še dejal kapitan.