Po podatkih Hrvaških cest v času največje turistične sezone most prečka povprečno 13.880 vozil na dan. V preteklem delu leta je most prečkalo 984.596 vozil. Največ vozil od odprtja je bilo v soboto, 30. julija lani, 19.029.
"Za primerjavo z rekordnim letom 2019, pred začetkom epidemije, je bil na števcih, nameščenih na mejnem prehodu z Bosno in Hercegovino, v poletnih mesecih povprečni dnevni promet 11.046 vozil," pravijo na Hrvaških cestah.
Dodajajo, da je največja prometna obremenitev ob koncih tedna. Tako se je na primer v soboto, 15. julija letos, po mostu peljalo 15.473 vozil, poroča 24sata.
Vozniki se na mostu ne ustavljajo več, a nova konstrukcija je še vedno privlačna. Odzivi turistov so zelo pozitivni, slike prečkanja Pelješkega mostu pa ostajajo pogost motiv na socialnih omrežjih.
Dnevno povprečje vozil, ki prečkajo mejne prehode, se spreminja glede na letni čas, tako da je v času največje turistične sezone okoli 12.500 potnikov in 8.300 vozil na dan, so sporočili iz Policijske uprave Dubrovniško-Neretvanske županije.
Pelješki most je bil zgrajen v okviru projekta "Cestna povezava z južno Dalmacijo", ki vključuje izgradnjo mostu z dostopnimi cestami. Skupna vrednost celotnega projekta je bila nekaj več kot štiri milijarde kun, nepovratna sredstva EU pa so pokrila 85 odstotkov tega zneska.
Most, največji zalogaj celotnega projekta, ima skupno dolžino 2404 metre, s šestimi glavnimi stebri in trinajstimi jeklenimi razponi dolžine od 72 do 285 metrov, višina 55 metrov pa ustreza zahtevam zagotovitve nemotenega prehoda ladij v Neum.
Temelji na sto metrov dolgih jeklenih ceveh s premerom dveh metrov, zabitih v morsko dno. Strokovnjaki so izračunali, da je lokacija mostu izpostavljena delovanju močnih vetrov in da se nahaja v območju izrazite potresne aktivnosti.
Vsega je bilo konec 19. aprila letos, ko je bila v promet odprta stonska obvoznica oziroma odsek Prapratno – Doli, tudi zadnja faza projekta cestne povezave z južno Dalmacijo, s čimer se je projekt uradno zaključil.