Letalo na letu MS804 je vzletelo na letališču Charles de Gaulle, nato pa izginilo nekje v vzhodnem Sredozemlju, potem ko je pred tem letelo na standardni višini leta 37 tisoč čevljev (11.300 metrov) ter že vstopilo v egiptovski zračni prostor.
Egiptovske oblasti še niso uradno potrdile, da je letalo strmoglavilo v Sredozemsko morje, je pa to najverjetneje. Po neuradnih informacijah, ki jih je agencija AFP dobila ob grških letalskih oblasti, je letalo padlo v morje padlo okrog 250 kilometrov od grškega otoka Karpatos.
Nekaj minut čez enajsto je egiptovsko zunanje ministrstvo objavilo izjavo, v kateri prvič govorijo o padcu letala. Egiptovski minister za civilno letalstvo je pred tem medije pozval, naj ne sklepajo prehitro in da gre za zdaj le za izginotje letala.
Zadnji stik z airbusom A320 so imeli ob 2:45 po lokalnem času, v Kairu bi moralo pristati dvajset minut kasneje, ob 3:05. Letalo je bilo takrat približno 15 kilometrov znotraj egiptovskega zračnega prostora. Egiptovske oblasti še zbirajo podatke, so pa na mesto zadnjega stika že poslali posebne enote vojske za nadzor in morebitno reševanje. Reševanje koordinirajo z grškimi oblastmi.
Klic na pomoč dve uri po izginotju
Iz širšega območja nesreče so dve uri po izginotju letala zaznali klic na pomoč, je za CNN povedal Ahmed Adel, podpredsednik Egyptaira in dodal, da bi klic lahko prišel tudi z drugega plovila. Pred tem je letalska družba objavila, da so klic v sili z letala zaznali ob 4.26, to je dve uri po izginotju letala z radarja.
Klica skoraj gotovo ni sprožil pilot, ki kontrole letenja ni obvestil o kakršnih koli težavah, zato se domneva, da je na krovu morda prišlo do eksplozije oziroma drugega izrednega dogodka, ki mu ni dal časa za stik s kontrolo letenja.
Klic na pomoč bi lahko oddala kakšna naprava z letala, sprožil pa bi ga stik z vodo. "Lahko bi bi ga oddal rešilni čoln ali kakšen del letala, ki se je morda odlomil in ki v primeru nesreče samodejno sproži klic na pomoč. Če pride klic na pomoč, ki mu v letalstvu rečejo Mayday, to ne pomeni, da ga je nujno oddal pilot," je za CNN povedal Richard Quest.
Egyptair je okrog desetih objavil sporočilo, v katerem zanika vse zavajajoče informacije glede vzrokov nesreče, saj ti še niso potrjeni. Kaj naj bi bile te zavajujoče informacije, ni točno jasno. Egiptovska vojska sicer zdaj zanika, da bi zaznala klic na pomoč, o katerem pišemo zgoraj.
Na krovu največ državljanov Egipta in Francozov
Na krovu letala je bilo 59 ljudi in deset članov posadke. Med potniki je bilo po poročanju CNN 53 odraslih, dva dojenčka in en otrok. Da so bili na krovu trije otroci, je po poročanju BBC potrdil tudi Egyptair. Med posadko so bili tudi trije varnostniki, oba pilota pa naj bi bila zelo izkušena. Glavni pilot naj bi imel za seboj več kot 6.000 ur letenja, kopilot pa 4.000.
Med 56 potniki je bilo 30 državljanov Egipta, 15 Francozov, dva iraška državljana ter po en državljan Velike Britanije, Kanade, Belgije, Portugalske, Alžirije, Sudana, Čada, Savdske Arabije in Kuvajta, je Egyptair sporočil prek Twitterja.
Zadnja slika Flight Radarja kaže, da je bilo letalo petnajst minut pred zadnjim stikom nad Sredozemskim morjem.
Izginulo letalo Airbus A320 je bilo staro 12 let. Strokovnjak za letalstvo Alex Macheras je za BBC povedal, da se Airbusi A320 pogosto uporabljajo za krajše, tudi nizkocenovne polete in da se je z njimi, odkar so v uporabi, zgodilo izjemno malo nesreč. Adria ima Airbus A319, ki spada v isto družino letal, saj ima enako krilo.
Nemirni egiptovski zračni prostor
Podjetje EgyptAir je bilo konec marca deležno medijske pozornosti zaradi ugrabitve, ki se je zgodila na enem od njihovih letal. Neki moški je zaradi osebnih težav ugrabil letalo v Aleksandriji in ga preusmeril na Ciper. Kasneje se je predal sam, oblasti pa so ga označile za "idiota" in ne terorista.
Lani je na Sinajskem polotoku strmoglavilo rusko potniško letalo. Ruski preiskovalci so ugotovili, da je na letalu eksplodirala bomba, čeprav egiptovske oblasti tega niso potrdile. Odgovornost za napad je prevzela Islamska država.
dezurni@zurnal24.si