Pred nekaj dnevi je ameriško in svetovno javnost pretresla novica o zrušitvi mostu Francis Scott Key v Baltimoru, ki je močno okrnila ladijski promet v 14. največjem pristanišču Združenih držav Amerike.
Ob trku tovorne ladje z mostom je predvidoma umrlo šest ljudi, trupli dveh gradbenih delavcev so potapljači že našli. Nastala je ogromna škoda, ki jo bodo zavarovalnice morale pokriti z rekordnimi izplačili.
"Rekel bi, da bo gotovo šlo za eno največjih zavarovalniških škod na področju pomorskih nesreč, o tem ni nobenega dvoma," je za BBC dejal John Neal, član uprave britanske zavarovalnice Lloyd's.
Ministrstvo za promet zvezne države Maryland je oblasti v Washingtonu že zaprosilo za 55 milijonov dolarjev iz sklada za pomoč pri večjih nesrečah, da bi odstranilo posledice zrušitve, predsednik Joe Biden pa je že potrdil, da bo denar za obnovo mostu prišel iz federalnih rezerv.
Rekordne izgube
Toda čiščenje bo predstavljalo le manjši del stroškov. Odstranjevanje posledic nesreče in gradnja novega mostu bi, po ocenah strokovnjakov, lahko stalo celo 1,1 milijarde evrov, zavarovalnice pa bodo morale odšteti še med 330 in 650 milijoni evrov za odškodnine zaradi smrti, ki jih terjala nesreča.
Treba je upoštevati še izgubo zaslužka zaradi zaprtja pristanišča, škodo na bližnjih objektih, škodo ladijskega prevoznika in odškodninske zahtevke ljudi, ki so v nesreči utrpeli manjše fizične in psihične težave. Analitik zavarovalnice Barclays je za BBC dejal, da bi lahko skupna vsota izplačanih zahtevkov dosegla 2,8 milijarde evrov.
52 milijonov ton tovora
Na novinarski konferenci v sredo je predstojnik marylandskega ministrstva za promet Paul Wiedefeld dejal, da bo odstranjevanje posledic nesreče in gradnja novega mostu precej zamudna.
"Delamo vse v naši moči, da bi projektirali in zgradili nadomesten most v najkrajšem možnem času, da bi pristanišče in okoliška skupnost čim hitreje spet zaživela normalno," je dejal Wiedefeld.
Pristanišče v Baltimoru je zelo živahno. V letu 2023 je skozi to luko na vzhodni obali ZDA prešlo več kot 52 milijonov ton tovora, vrednega skoraj 80 milijard evrov, je moč prebrati v arhivih zvezne države Maryland.
dezurni@styria-media.si
2.5x bolj živahno kot KP . Ladijski promet , bo pa stekel takoj , ko plovni žerjav 1 ali dva …