Omiški most, ki je dvigal prah na Hrvaškem, spojen

Foto: Youtube
Foto: Youtube
Most, ki je tekom gradnje vseskozi požel veliko pozornosti na družbenih omrežjih zaradi neenake višine dveh krakov, je končno spojen. Veselje in olajšanje za glavnega inženirja, na otvoritvi prisoten tudi premier Andrej Plenković.
Oglej si celoten članek

Pri Omišu so danes slovesno spojili kraka mostu čez kanjon reke Cetine. Most velja za enega največjih infrastrukturnih projektov v Dalmaciji in enega od največjih gradbenih projektov na Hrvaškem v zadnjih 30 letih. Med gradnjo, za katero je skrbelo avstrijsko podjetje Strabag, je sicer pozornost domačinov in tudi turistov pritegnila predvsem višinska razlika med krakoma mostu, ki je bila vidna celo s prostim očesom. A je šlo pravzaprav za posebno tehniko gradnje, v intervjuju za 24sata razkriva snovatelj Tomislav Cvetko

"Vedel sem. Kolegom sem še pred letom dni govoril, da bodo ljudje, ko vidijo faze gradnje mosta, mislili, da smo ga nekje polomili in nekaj narobe izračunali. In tako se je tudi zgodilo. Pri predzadnjem potisku konstrukcije je bil en krak mosta pod drugim in vsi so takoj pomislili, da smo nekje zgrešili," je v ekskluzivnem intervjuju za naše novinarske kolege z 24sata pojasnil glavni inženir, 59-letni Tomislav Cvetko. Pri zadnjem potisku pa sta obe strani na isti višini, tako da ju je mogoče spojiti. In to se je danes tudi zgodilo. 

Projekt gradnje mostu je del načrtovane obvoznice med Solinom in Omišem, ocenjujejo pa ga na 24 milijonov evrov. "Zelo zanimivo je bilo delati na tem projektu, saj takšne tehnologije gradnje na Hrvaškem še nismo videli," je še poudaril Cvetko. "Gre za patent italijanskega podjetja Maeg construzioni s.p.a., gre pa za konstrukcijo spremenljivega prečnega prereza, ki se potiska iz enega in drugega predora proti sredini," je razložil Cvetko in dodal, da prav zaradi spremenljivega prereza varira tudi višina mostu, saj se most pri vsakem potisku premika tudi navpično. 

Most s skupno maso 1100 ton stoji na nadmorski višini 70 metrov in je dolg 220 metrov, njegov največji razpon pa je 152 metrov. Na obeh straneh je kanjona je povezan s predoroma. Po Pelješkem mostu lani, ki je požel val odobravnaja na Hrvaškem, zasnoval pa ga je slovenski gradbeni inženir Marjan Pipenbaher, bodo tako Hrvati v kratkem dobili nov objekt, s katerim se bodo lahko ponosno hvalili. 

Današnje slovesnosti se je udeležil tudi hrvaški premier Andrej Plenković. "To je dobra novica za Omiš in za celotno Dalmacijo. Verjamemo, da bo obvoznica končana do jeseni. Gre za ključno prometno povezavo, posebno v poletnih mesecih," je dejal.

Dodal je, da je objekt prelep in je na svojevrsten način oplemenitil pogled na kanjon Cetine.

A vsi lokalni prebivalci niso tako navdušeni. Po poročanju hrvaških medijev krajani v zaledju Omiša opozarjajo, da se bo po odprtju mostu gneča, ki je zdaj poleti nastajala v Omišu, le premaknila k njim, saj bo cesta peljala tik ob hišah.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 10:20 26. Avgust 2023.

    Kooončnooooooo !!! ! !!! A se že vozijo tam , ali kdaj bo odprta obvoznica ?

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.