Hrvaška se s Svetovno banko dogovarja o 1,8 milijarde evrov vrednem posojilu za prestrukturiranje Javnega podjetja Hrvatske autoceste (Hac) in javnega podjetja Autocesta Rijeka-Zagreb (ARZ), del dogovora je tudi poenotenje cestnin Haca s cestninami ARZ, ki so dražje za približno pet odstotkov.
Hrvaški minister za promet in infrastrukturo Oleg Butković je po odločitvi vlade o podražitvi pojasnil, da so začeli proces prestrukturiranja poslovanja javnih avtocestnih podjetij, s katerim se bodo izognili privatizaciji avtocest. Združiti nameravajo Hac in ARZ ter javno podjetje za vzdrževanje avtocest in cestnine (Hac-Onc). V Hacu in ARZ upravljajo s približno 1065 kilometri avtocest.
Z jutrišnjim dnem bodo poenotene cestnine v obeh javnih podjetjih, a bodo še zmeraj za približno 15 odstotkov nižje kot pri koncesionarjih v hrvaški Istri in na severozahodu države, je povedal Butković.
Za uporabo avtoceste med Zagrebom in Splitom je treba trenutno plačati 174 kun ali približno 23,6 evra, po uskladitvi cen z ARZ pa se bodo cene povzpele na 181 kun (24,5 evra). Hac skrbi tudi za avtocesto med Obrežjem in hrvaško-srbsko mejo, za avtocestno povezavo z Osijekom in tudi za tisto med Zagrebom in mejo z Madžarsko čez Varaždin.
Med 1. julijem in 30. septembrom bodo cestnine Hac in ARZ višje za 10 odstotkov. Sezonska podražitev ne velja za avtobuse in tovorna vozila.
dezurni@zurnal24.si
Domačim pa vrnemo pri plačilu cestnine. Saj zdaj je to dovoljeno.
Ti kar pojdi. Jaz bi se peljal :-).
Če pa folk tja hodi ne glede na cene.