Aprila 2019 bo dunajski javni promet postal bogatejši za prva samovozeča električna avtobusa, ki sprejmeta po 10 potnikov. Ljudi bosta vozila po 2,2 kilometra dolgi progi v novi stanovanjski soseski Seestadt Aspern, kjer bosta stanovalce 20 kilometrov na uro brezplačno prevažala do postaje podzemne železnice, vmes pa bosta ustavljala na šestih postajah.
Avtobusa so prvič na Dunaj pripeljali v začetku leta 2018, kjer so ju najprej testirali na zavarovanem poligonu, ju nato programirali in nadgrajevali v realnem okolju, vendar zaenkrat še brez potnikov. Spomladi pa nameravajo uvesti redno linijo z avtobusi brez voznika, ki bodo delovali v realnih okvirih: z avtobusnimi postajami, voznim redom in pravimi potniki. Čeprav gre za samovozeči avtobus pa bo v njem vedno prisoten tudi operater, ki bo s krmilno palico nadziral delovanje avtobusa in po potrebi tudi posredoval.
Kot je povedal Johannes Libermann, koordinator projekta »auto.Bus – Seestadt, bo operater zaradi dodatne varnosti v avtobusu vedno prisoten, tako pa zapoveduje tudi zakon. "Ob oviri na vozišču se vozilo samodejno ustavi, ne more pa se ji izogniti. Zato je operater tisti, ki prevzame krmilo in obvozi oviro," še dodaja.
Po koncu testnega obdobja bodo preučili težave, ki so jih doslej zaznali, s čimer bodo lahko predvideli posledice. Avtobus so opremili tudi s kamerami, ki zaznajo in celo prepoznajo ovire na cesti.
Projekt bo predstavljen tudi na konferenci Moving Slovenia 2.0, ki bo pod naslovom Prihodnost mobilnosti 19. in 20. novembra potekala v Ljubljani in na Brdu pri Kranju.
dezurni@zurnal24.si
kjer bosta stanovalce 20 kilometrov na uro brezplačno prevažala do postaje podzemne železnice, vmes pa bosta ustavljala na šestih postajah. …