Med objavljenimi podatki so tudi večkratna opozorila letalskih instrumentov, naj letalo nemudoma povrne višino, saj leti prenizko. "Dvigni se, dvigni se ...“ se je glasilo eno od opozoril. Piloti se sprva niso odzvali, ko pa so letalu vendarle poskušali povrniti višino, je bilo že prepozno. Sledile so pilotove kletvice, nato pa je letalo treščilo v drevesa in se prevrnilo.
Tik pred nesrečo je bil v pilotski kabini tudi Gen Andrej Blasik, poveljnik poljskih zračnih sil. Če je ravno on prisilil pilota, da pristane v slabem vremenu, ni dokazov. Kot je znano, je bila med pristankom pristajalna steza v megli.
Piloti so vedeli, da pogojev za pristanek ni
Poljski mediji so špekulirali, da je sam Lech Kaczynski prispeval k nesreči z opogumljanjem pilotov, naj pristanejo kljub neugodnim pogojem. Prepis vsebine črne skrinjice teh špekulacij ne potrjuje, vidi pa se, da je tri minute pred nesrečo še neidentificirana oseba, ki je bila v pilotski kabini, rekla: "Ne bo zadovoljen, če ...“ Ostanek stavka je nerazumljiv.
Stenogrami sicer dokazujejo, da so se piloti 10. aprila letos zavedali, da pogojev za varni pristanek ni. Pilota sta približno 15 minut pred strmoglavljenjem obvestila vodjo protokola Kazana, da letalo zaradi goste megle ne bo moglo pristati. Kazan jima je odgovoril, da to pomeni, da imajo problem. Nekaj minut zatem se je vrnil v pilotsko kabino in povedal, da se predsednik še ni odločil, kaj storiti.