Komisija strokovnjakov za letalstvo, ki preiskuje vzrok tragične letalske nesreče na madridskem letališču Barajas 20. avgusta, ki je zahtevala življenja 154 potnikov in članov posadke, je objavila delno poročilo, ki je letalski družbi Spanair, lastnici smrtonosnega letala, navrglo hude očitke, poroča španski časnik El Pais. Letalska družba naj ne bi upoštevala varnostnih predpisov proizvajalca letala, to je podjetja McDonnel Douglas.
Odpovedalo zakrilce, odpovedal alarm
Letalo, ki je povzročilo smrt 154 ljudi, naj bi po ugotovitvah strokovnjakov imelo
nedelujoča startna in pristajalna zakrilca, ki so sicer nujna za uspešno vzletanje in pristajanje
letal. Druga napaka: Pilota letala bi moral pred samim vzletom zvočni signal opozoriti na zakrilca
v okvari, a je tudi ta odpovedal. Kot piše El Pais, bi se dalo neaktivnost alarma razložiti s
pregretostjo merilca za zunanjo temperaturo, saj sta bila oba upravljana prek identičnega
električnega kroga. Da merilec ni deloval in da so zaradi njega prekinili prvi vzlet letala,
načrtovan ob 13. uri tistega usodnega dne, priznava tudi družba Spanair.
Poročilo navaja tudi, da proizvajalec letala, družba McDonnel Douglas, priporoča pred vsakim vzletom varnostni pregled letala. "Če bi se pilot držal navodil, bi opazil, da je alarmna naprava v okvari. Toda družba Spanair predpisuje izvedbo varnostnega pregleda samo pred prvim vzletom na določen dan in pred menjavo posadke v pilotski kabini," piše španski časnik. Ker je letalo tistega dne že opravilo let med Barcelono in Madridom, pred načrtovanim poletom na Kanarsko otočje pregleda niso opravili.
Zato ne preseneča, da je strokovna komisija ZDA in EU predlagala, naj varnostna navodila letalskih proizvajalcev postanejo zakonska obveza za upravljalce letal.