Številni zaposleni so stavko začeli ob 2. uri zjutraj, je sporočil upravljavec nemških železnic Deutsche Bahn. V tovornem prometu se je stavka začela že v torek ob 18. uri in bo trajala do petka do 18. ure.
V času stavke je potnikom na voljo tako imenovani urnik za nujne primere, pri čemer so za okoli 80 odstotkov oklestili običajen urnik odhodov. Nekatere motnje pri regionalnih vlakih se bodo razlikovale od regije do regije, je po navedbah dpa sporočil Deutsche Bahn.
Upravljavec nemških železnic je skušal stavko nemškega sindikata strojevodij GDL preprečiti na delovnem sodišču, vendar pri tem ni bil uspešen.
Stavka sovpada z vsedržavnimi protesti kmetov, ki bi lahko danes povzročili nadaljnje motnje v prometu. Po pisanju dpa so napovedani shodi, demonstracije in blokade avtocestnih priključkov.
Sindikati vztrajajo: Stavke ne bodo skrajšali
Stavka strojevodij je tretja in najdaljša doslej v trenutnem plačnem sporu med sindikatom GDL in Deutsche Bahn, ki je potnike pozval, naj, če je to mogoče, preložijo potovanja, načrtovana med sredo in petkom.
Deutsche Bahn je v torek zvečer pozval GDL, ki med drugim zahteva dvig plač in skrajšanje delovnega časa za izmenske delavce, naj se vrne za pogajalsko mizo.
Obe strani je k pogajanjem pozval tudi minister za promet Volker Wissing, vendar prvi mož sindikata Claus Weselsky vztraja, da "skrajšanje stavke ni predmet razprave".
V trenutni protestni akciji je GDL že sklical dve 24-urni stavki v potniškem prometu. Decembra je sindikat izvedel glasovanje svojih članov o tem, ali bi stavke lahko postale časovno nedoločne. Okrog 97 odstotka članov, ki so glasovali, je bilo za. Od takrat so možne daljše stavke, še piše dpa.
Pogajanja med GDL in DB so že leta povzročila številne stavke in ogorčenje med potniki. Opazovalci očitajo GDL, da svoja stališča izkoriščajo predvsem za profiliranje in boj za prevlado med sindikati. GDL je eden manjših sindikatov zaposlenih na železnici. Deutsche Bahn z večjim sindikatom EVG kolektivne pogodbe praviloma sklepa brez večjih težav in stavk.
Nove velike izgube za nemško gospodarstvo
Inštitut za nemško gospodarstvo iz Kölna ocenjuje, da bi lahko stavka gospodarstvu prinesla nove velike izgube. "Panoge, ki so odvisne od železniškega tovornega prometa, kot so avtomobilska, kemična in težka industrija, so še posebej prizadete," so sporočili z inštituta.
Kazalnik razmer v nemški stanovanjski gradnji, ki ga izračunava münchenski inštitut za gospodarske raziskave Ifo, je decembra upadel na najnižjo raven od začetka izvajanja raziskave leta 1991. Podjetja so nezadovoljna s trenutnimi razmerami, izboljšanja pa v bližnji prihodnosti ne pričakujejo, so danes sporočili iz Ifa.
Kazalnik je decembra v primerjavi z novembrom upadel za 2,4 točke na -56,8 točke. Vrednost nad 50 točk pomeni rast, pod 50 pa upad. "Čeprav so se obrestne mere za stanovanjska posojila pred kratkim začele zniževati, zaenkrat ni znakov izboljševanja razmer," je dejal vodja raziskav pri Ifu Klaus Wohlrabe. "Vse kaže, da podjetja trenutno nimajo upanja," je dodal.
Decembra je 22,1 odstotka podjetij, sodelujočih v raziskavi, poročalo o odpovedih naročil. O pomanjkanju naročil jih je poročalo 56,9 odstotka.
Kot je poudaril Wohlrabe, je bilo celotno lansko leto za stanovanjsko gradnjo zelo zahtevno, saj so se cene materialov še naprej zviševale, visoke obrestne mere pa so tako posameznike kot podjetja odvračale od najemanja posojil. Še slabši rezultat so po njegovih besedah preprečili dolgotrajnejši projekti, ki so jih podjetja začela pred obdobjem visoke inflacije.
Denar za Ukrajino pa Nemci po zahtevi Amerišanov imajo.
No, vsaj trkov vlakov ne bo, ki so v Nemčiji zelo pogosti ;-)
Kdor se vozi z DB, mu je dobro znano, kako neverjetno je padla 'kvaliteta' njihovih prevozov v zadnjih 20. letih. …