Za dvigovanje bodo uprabili zapleten sistem hidravličnih dvigalk in jeklenih kablov, ki bodo ladjo, nasedlo na dva grebena v plitki vodi, poskusili dvigniti in postaviti v pokončen položaj, poroča The Telegraph.
Ne sme se prelomiti
Strokovnjaki se bojijo, da bi se lahko križarka pod ogromnim pritiskom prelomila na dva dela, načrt za dvigovanje pa so še pred dvema mesecema ocenili za norega. Če bo šlo vse po načrtu, upajo, da se bo po dvigu ladja zasidrala na podvodno platformo, sestavljeno iz jeklenih nosilcev in več kot tisoč vreč cementa. Za izdelavo vseh komponent za dvig ladje so uporabili več kot 30 tisoč ton železa, kar je enakovredno teži štirih Eifflovih stolpov.
Za celoten podvig pričakujejo, da bo trajal od 10 do 12 ur. Dvig bo potekal zelo počasi, saj želijo s tem preprečiti, da bi se ladja prelomila.
Gromozanski stroški
Operacija dvigovanja križarke, ki jo bodo nato odvlekli in razrezali, je največja v zgodovini pomorstva. Računajo, da bodo stroški reševanja nasedle ladje presegli 600 milijonov evrov.
Edina sreča zanje je ta, da v načrtovanju načrtovanja ni sodeloval noben slovenski menedžer ali politik. Saj bi se stroški …