Na plan je prišla novica, da je organizacija International Airways Volcano Watch Operations Group pred tremi leti razpravljala o ravneh vulkanskega pepela v zraku, ko letala še lahko varno letijo, piše Daily Telegraph.
Zapisnik sestanka kaže, da so ugotovili, da ne obstaja nobena definicija varne koncentracije vulkanskega pepela za posamezno vrsto letala. "Da bi lahko dali upravičeno dovoljenje za let, potem ko se oblak razkadi do te mere, da delci niso več zaznavni, morajo proizvajalci in pristojne oblasti podati jasne meje vsebnosti pepela, pri katerih je letenje še varno,“ so posvarili v organizaciji
Zaradi razvoja tehnik zaznavanja koncentracij pepela so še opozorili, da obstaja možnost, da se bo povečalo območje, kjer je pepel zaznan, to pa bi lahko privedlo do velikega števila opozoril in posledično stroškov za letalske družbe, ki bi morale prizemljiti lete. Zapisnik iz tega leta pa kaže, da tudi tokratni poskusi, da bi letalsko industrijo pripravili do pogovorov o tej temi, niso bili uspešni.
Milijardna škoda
Zaradi nedavnega izbruha vulkana na Islandiji so evropske oblasti za šest dni zaprle zračni prostor, kar je letalske družbe stalo prek 1,2 milijarde evrov, na tisoče potnikov pa je ostalo ujetih po različnih koncih sveta. Letalske družbe so odločitev ostro kritizirale, češ da je bila prehitra in pretirana, veliko potnikov pa se še vedno ni vrnilo domov. V Veliki Britaniji so zato nekatere družbe začele pozivati ljudi, naj se prostovoljno odpovejo svojemu sedežu, da se bodo lahko potniki končno vrnili domov.