Poštni delavci, učitelji, nadzorniki zračnega prometa in uslužbenci bolnišnic vzdržujejo 24-urni
protest zoper napovedano zmanjšanje plač in omejitve služb. Poleg tega so se razjezili tudi
študentje, ker naj bi bila univerzam zagotovljena večja avtoriteta. Po napovedih bi bil to lahko
največji protest zoper reforme predsednika
Nicolasa Sarkozyja, odkar je maja prevzel oblast. Medtem transportni uslužbenci
začenjajo sedmi dan stavke, katere vzrok so bile načrtovane reforme o zmanjševanju pokojnin.
Njihovi protesti so prizadeli milijone rednih udeležencev javnega prevoza po vsej Franciji.
Gospodarske reforme se kljub stavki nadaljujejo
Sakorzy se je odzval na že en teden trajajoče stavke v Franciji in zagotovil, da bo
nadaljeval svoj program gospodarskih reform. Francija potrebuje reforme, da se bo lahko spopadla z
izzivi, pred katere jo postavlja svet, in čas je, da potegnemo črto pod zgodovino, je dejal.
"Z reformami smo predolgo odlašali. Po vsem obotavljanju, odlašanju in preobratih je treba
končno potegniti črto," meni predsednik. Kot je dejal, je reforme napovedal že pred volitvami,
volivci pa so ga pri tem podprli in mu zaupali mandat. Sarkozy sicer namerava odpraviti izredne
pokojnine za državne uslužbence in globoko zarezati v javne službe.
Osem združenj je milijone delavcev javnega sektorja pozvalo, naj se pridružijo enodnevni stavki. Študentje – mnogi od njih še vedno blokirajo številna univerzitetna središča po vsej Franciji – zdaj protestirajo zaradi načrtov dodelitve večje avtonomije univerzam za pridobivanje nevladnih financiranj. Uradno je protest javnega sektorja ločen od stavke prevoznikov. Industrijska akcija delavcev v transportu je bila uperjena predvsem proti načrtom o ukinitvi posebnih pokojninskih privilegijev, ki jih uživa 500.000 uslužbencev in 1,1 milijona upokojencev.
Težki časi
Francoska ministrica za gospodarstvo Christine Lagarde je ocenila, da samo stavka železničarjev, ki nasprotujejo odpravi izrednih pokojnin za državne uslužbence, dnevno stane od 300 do 400 milijonov evrov. Francoske železnice so do zdaj že ustvarile 100 milijonov evrov izgube, javni prevoz v pariški regiji pa zaradi stavke izgubi štiri milijone evrov na dan.
Združenja so se strinjala, da se bodo v sredo udeležila pogajanj z državno železniško družbo. Vlada pa je tudi že omehčala njihov prvotni pristop, saj so trdili, da ne bodo pristopili k pogajanjem, če se delavci ne vrnejo na delo. Predsednik Sarkozy pravi, da so reforme nujne, saj meni, da si Francija ne more več privoščiti, da se nekateri delavci javnega sektorja upokojijo že pri 50 letih, in sicer s polno pokojnino.