Te bodo potekale med 8. in 24. avgustom prihodnje leto i n čeprav bodo čez 327 dni le še spomin, bo za njimi ostalo polno sprememb, saj se oblasti z najrazličnejšimi načini trudijo odpraviti stvari, ki na državo mečejo temno luč ter na drugi strani s hvalospevi poudarjajo gradbene in druge dosežke, s katerimi tujcem že danes jemljejo dih.
Blagovna menjava Slovenije s Kitajsko |
Leta 2006 je Slovenija iz Kitajske uvozila za 243.685 milijonov evrov blaga, na širni kitajski trg pa je izvozila za 53.327 milijonov evrov izdelkov. Primanjkljaj je tako znašal kar 190.358 milijonov. |
Vendar napredka na marsikaterem področju ne bo in bo Kitajska v mnogočem ostala takšna, kot je bila v zadnjih 60 letih. Komunistična oligarhija namreč ne kaže znakov popuščanja zahtevam predvsem zahodnih držav, naj stori več na področju varovanja človekovih pravic in demokratizacije družbe.
Vsekakor pa bodo igre pustile velik pečat, tako navadni ljudje kot politiki, gospodarstveniki in ostali pa so zelo ponosni na to čast in zaupanje, ki jim jo je izkazala mednarodna skupnosti, v kratkem intervjuju pojasnjuje Tanja T. Dedič, sinologinja, ki v Šanghaju dela za družbo Sintagri, posredniško podjetje za sodelovanje s Kitajsko.
Kako ukrepe, s katerimi želi oblasti povečati urejenost in čistost države sprejemajo
običajni ljudje?
Država olimpijske igre izkorišča za nekatere ukrepe, ki jih je imela prej težave
uveljaviti. Hkrati pa zdaj ljudje ugotavljajo, da je za kvaliteto življenja pomembna tudi okolica
in ozračje, zato večina dobro sprejema te ukrepe. Zavoljo ugleda v mednarodni skupnosti so sicer za
OI pripravljeni tvegati marsikaj, dolgoročno pa se verjetno ne bo veliko spremenilo.
Na tem področju ni nekih korenitih sprememb. To je en del kitajske politike, kjer vztrajajo pri svoje razumevanju ideje o pravicah in dolžnostih državljanov.
Kaj si od iger obetajo kitajski gospodarstveniki? Ali bi tudi slovensko gospodarstvo lahko
izkoristilo dogodek za svojo promocijo na Kitajskem?
OI so vsekakor priložnosti za gospodarstvenike, tako v smislu prepoznavnosti znamke
in produktov, kot priložnosti vzpostavljanja novih kontaktov. Mnogo svetovnih gospodarstvenikov bo
obiskalo Peking in verjetno ne izključno zaradi izražanja podpore svojim športnikom. Tako je to
priložnost ne samo za kitajske ampak tudi slovenske gospodarstvenike, ki želijo izboljšati
prepoznavnost svojih blagovnih znamk tako na področju LR Kitajske kot po svetu. Za vstop na
kitajski trg je to verjetno ena boljših priložnosti. Zamudniki pa lahko računajo tudi na promocijo
za časa svetovne razstave Expo v Šanghaju leta 2010.