Megalomanski projekt želežniške proge čez južnoameriške Ande, ki so v povprečju visoki okoli štiri tisoč metrov nadmorske višine, je glavni v paketu investicij, za katerega se je kitajski premier Li Keqiang dogovoril z brazilsko predsednico Dilmo Rousseff na državnem obisku v Brasilii.
Glavno mesto Brazilije je bila prva postaja kitajskega premiera na večdnevnem potovanju po Južni Ameriki.
Več kot 6000 km dolga proga
Po podatkih časopisa Latin Times naj bi proga potekala iz Superporta do Aca na brazilski obali preko Porto Velha do Lime, glavnega mesta Peruja. Železniška proga se bo tako morala tudi povzpeti čez Ande, kar je tehnično velik izziv, a so Kitajci gradili tudi že železniške proge v Himalaji.
Proga bo Kitajski prihranila okoli trideset dolarjev na eno tono tovora, bolj pomemben pa je časovni prihranek, saj so morali blago do sedaj z ladjami tovoriti preko najjužnejše južnoameriške točke v Pacifik. Z novo progo si želi Kitajska pospešiti izmenjavo blaga in poceniti prevoz žita in soje iz Brazilije. Proga naj bi bila zaenkrat primerna le za promet tovornih vlakov.
Investicije za 211,3 milijarde dolarjev
Kitajska se po velikih projektih v Afriki sedaj ozira proti Južni Ameriki, skupno želi investirati kar 211,3 milijarde dolarjev. Le z brazilsko predsednico Dilmo Rousseff se je kitajski premier zmenil za investicije v višini okoli 46,54 milijard dolarjev. Li pa je šele na začetku svojega potovanja po Južni Ameriki.
Kapitalizem je to da se na trgu srečata ponudba in povpraševanje. Če je vmes ovira to pač ni več kapitalizem. …
Ja kako to misliš ? Kaj bodo pa naši kvazistrokovnjaki pol delal za 4x dražjo ceno ! Zakaj so pa …
Naj Kitajci zgradijo naš drugi tir pa bo zihr najcenejš.