Kako ameriški mediji krojijo volitve

Foto: Žurnal24 Demokratska kandidata Barack Obama in Hillary Clinton sta magnet za medije. Pa t
Ko gre za predsedniške volitve, mediji obožujejo favorite. In jih, kot kaže, tudi sovražijo.
Oglej si celoten članek

V prvih pet mesecih predsedniške tekme v ZDA, so tamkajšnji mediji učinkovito zreducirali bojišče na pet kandidatov, pa čeprav se za Belo hišo poteguje 17 demokratov in republikancev, je pokazala raziskava političnega pokrivanja v medijih. Kljub temu pa bi težko rekli, da je bila gora člankov, novic in prispevkov o dveh glavnih favoritih - demokratski senatorki Hillary Rodham Clinton in republikanskemu nekdanjemu županu New Yorka Rudyju Giulianiju - ravno prijazna. Skoraj štiri izmed 10 zgodb so bile negativne, več kot tri izmed 10 nevtralne in le manj kot tri pozitivne. Študija organizacije Project for Excellence in Journalism in centra Joan Shorenstein Center on the Press, Politics and Public Policy tudi prikazuje politični tisk kot pikolovsko institucijo, ki nima stika z željami državljanov.

Predsedniška kampanja 2008 je v ZDA že v polnem teku. © AFP

 
Mediji najbolj prijazno o Obami
Med ugotovitvami raziskave velja izpostaviti naslednje:
• Zgodbe so se bolj osredotočale na zbiranje sredstev in javnomnenjske ankete kot na stališča kandidatov, kljub povpraševanju javnosti po večji pozornosti politiki, pogledom in preteklim odločitvam kandidatov.
• Pozornost javnosti do novic o kampanji je zdaj večja kot med zadnjimi dvemi volitvami, a to zanima le enega od štirih Američanov.
• Pet kandidatov - demokrata Clintonova in Barack Obama ter republikanci Giuliani, Mitt Romney in John McCain - so poželi več kot polovico poročanja. Elizabeth Edwards, za rakom obolela soproga demokratskega kandidata Johna Edwardsa, je prejela skoraj toliko medijske pozornosti kot njen mož.
• Na splošno se je o demokratih poročalo več in bolj pozitivno kot o republikancih.
• O Obami so izmed vseh predsedniških kandidatov poročali najbolj prijazno; o McCainu najbolj negativno. Delno je temu tako zaradi medijskega fokusa na zbiranje sredstev; Obama je zbral več kot pričakovano in McCain manj.

Republikancem se Bela hiša čedalje bolj oddaljuje. © AFP

 

Bodo mediji upoštevali nasvete?
Poročilo je najbolj izčrpna analiza medijskega pokrivanja predsedniške kampanje 2008 do zdaj in ponuja tako trezno oceno kot tudi kanček napotkov, kako se izboljšati. A avtorji poročila niso nujno optimistični. Opažajo namreč, da je študija predsedniških volitev 2000 prišla do podobnih zaključkov. Njihova teza je, da bi tokratne volitve lahko predstavljale generacijsko bitko v obeh strankah, a da medijem ni uspelo zajeti teh temeljnih napetosti. "Če se ameriška politika spreminja, ni videti, da bi se stil in pristop ameriških medijev spreminjal z njo," zaključuje poročilo.

Praznično izbiranje popolne buče Rudyja Giulianija mediji pač niso mogli prezreti. © AFP

 
Tom Rosenstiel, direktor organizacije Project for Excellence in Journalism , meni, da se novinarji soočajo s težkim vprašanjem: V kampanji, ki se je začela tako zgodaj kot tokratna, zakaj se ubadati z izčrpno analizo pogledov kandidatov, če javnost to toliko ne zanima? Ali pa v javnosti ni zanimanja, ker se mediji osredotočajo na taktike in insajderske zgodbe, ki ne zadevajo bralcev, gledalcev in poslušalcev?

V poročilu so zajeli analize 1.742 člankov o predsedniški tekmi, ki so se od januarja do maja pojavili v 48 medijih, vključno s tiskanimi, spletnimi, televizijskimi in radijskimi poročili ter pogovornimi oddajami.
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.