Hrvaška: Turizem je pred kolapsom

Foto: Dubrovnik, Turistična agencija Palma
Foto: Dubrovnik, Turistična agencija Palma
Združenje turističnih ponudnikov v Zagrebu pripravilo tiskovno konferenco, na kateri so opozorili na resnost situacije.
Oglej si celoten članek

Hrvaški turistični ponudniki, kot je znano, že dlje časa opozarjajo na resen primanjkljaj delovne sile predvsem v turizmu, ki je ključna in gonilna sila gospodarstva v naži južni sosedi.

Pred tiskovno konferenco so imeli predstavniki turističnih ponudnikov sestanek, s katerega so poslali jasno sporočilo hrvaški vladi, da mora slednja nujno znižati davek na prehrano v turizmu s sedanjih 25 odstotkov na 13.

Na tiskovni konferenci sta predsednik neodvisnega združenja gostiteljev Marin Medak skupaj s kolego Vedranom Jakominićem predstavila še ostale zahteve, ki jih bodo naslovili na vlado, s ciljem, kot poudarjajo, reševanja turizma in gostinstva, ki naj bi bila po njunih opozorilih v tem trenutku zaradi visokih davčnih obremenitev pred popolnim zlomom.

Foto: Benjamin Kovač Natakarica

Medak je poudaril, da številni delavci hrvaškega turizma še naprej odhajajo v tujino, kjer imajo boljše pogoje za delo. "Želimo jasen dialog z vlado, saj v zadnjih 20-tih letih sistem, kakršen je, enostavno ne deluje. Vedno je bilo v igri politično trgovanje, da smo prišli na točko, da potrebujemo deset let, da bi se vrnili na leto 2015. Nobene strategije nimamo, največji sektor pri nas se razvija stihijsko."

Hrvaška ima, tako Medak, največjo davčno stopnjo glede hrane za goste v Sredozemlju in eno najvišjih v Evropski uniji. "Zahtevamo nujno zmanjšanje te stopnje na 13 odstotkov, poleg tega pa tudi ukinitev davka na potrošnjo, ki znaša tri odstotke. Te davčne stopnje onemogočajo delodajalcem, da bi bolje plačevali domače delavce."

Medak je izpostavil tudi, da je ponižujoče opazovati delavce, ki zapuščajo državo, medtem ko vlada vztraja, da so delodajalci tisti, ki so nenasitni.

Združenje povezuje turistične ponudnike kot tudi pivovarje, vinarje in ostale proizvajalce, katerih produkte trži hrvaški turizem, poleg njih pa tudi nekatere sindikate. "Davčna represija nas je prisilila, da se povezujemo." Cilj združenja, je še poudaril Marin, je, da Hrvaška šest let po vstopu v Evropsko unijo v resnici postane turistična država, ki se uspešno prilagaja potrebam in spremembam na trgu.

Česanje obale Hrvati na ta način proti goljufanju turistov

Slovenija Če vam zavrnejo kartico, takoj ukrepajte

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 7

  • 22:34 2. Julij 2019.

    imajo pa zato dobro socialo, vse zastonj =)

  • 20:29 2. Julij 2019.

    Hrvaški turizem in posledično država bo doživel šok leta 2020 ali 2021, ko bodo prevzeli EUR. Če so že sedaj …

  • 20:09 2. Julij 2019.

    Če sezona traja maksimalno pet mesecev, drugače tudi ne more biti. Treba je zaslužiti tudi za ostali del leta. Tudi …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.