Hrvaški turistični ponudniki, kot je znano, že dlje časa opozarjajo na resen primanjkljaj delovne sile predvsem v turizmu, ki je ključna in gonilna sila gospodarstva v naži južni sosedi.
Pred tiskovno konferenco so imeli predstavniki turističnih ponudnikov sestanek, s katerega so poslali jasno sporočilo hrvaški vladi, da mora slednja nujno znižati davek na prehrano v turizmu s sedanjih 25 odstotkov na 13.
Na tiskovni konferenci sta predsednik neodvisnega združenja gostiteljev Marin Medak skupaj s kolego Vedranom Jakominićem predstavila še ostale zahteve, ki jih bodo naslovili na vlado, s ciljem, kot poudarjajo, reševanja turizma in gostinstva, ki naj bi bila po njunih opozorilih v tem trenutku zaradi visokih davčnih obremenitev pred popolnim zlomom.
Medak je poudaril, da številni delavci hrvaškega turizma še naprej odhajajo v tujino, kjer imajo boljše pogoje za delo. "Želimo jasen dialog z vlado, saj v zadnjih 20-tih letih sistem, kakršen je, enostavno ne deluje. Vedno je bilo v igri politično trgovanje, da smo prišli na točko, da potrebujemo deset let, da bi se vrnili na leto 2015. Nobene strategije nimamo, največji sektor pri nas se razvija stihijsko."
Hrvaška ima, tako Medak, največjo davčno stopnjo glede hrane za goste v Sredozemlju in eno najvišjih v Evropski uniji. "Zahtevamo nujno zmanjšanje te stopnje na 13 odstotkov, poleg tega pa tudi ukinitev davka na potrošnjo, ki znaša tri odstotke. Te davčne stopnje onemogočajo delodajalcem, da bi bolje plačevali domače delavce."
Medak je izpostavil tudi, da je ponižujoče opazovati delavce, ki zapuščajo državo, medtem ko vlada vztraja, da so delodajalci tisti, ki so nenasitni.
Združenje povezuje turistične ponudnike kot tudi pivovarje, vinarje in ostale proizvajalce, katerih produkte trži hrvaški turizem, poleg njih pa tudi nekatere sindikate. "Davčna represija nas je prisilila, da se povezujemo." Cilj združenja, je še poudaril Marin, je, da Hrvaška šest let po vstopu v Evropsko unijo v resnici postane turistična država, ki se uspešno prilagaja potrebam in spremembam na trgu.
imajo pa zato dobro socialo, vse zastonj =)
Hrvaški turizem in posledično država bo doživel šok leta 2020 ali 2021, ko bodo prevzeli EUR. Če so že sedaj …
Če sezona traja maksimalno pet mesecev, drugače tudi ne more biti. Treba je zaslužiti tudi za ostali del leta. Tudi …