Švedski tekstilni velikan H&M se je moral danes javno opravičiti, ker je za model trenirke z napisom "najlepša opica v džungli" uporabil temnopoltega dečka.
H&M je bil zaradi temnopoltega dečka deležen številnih kritik, na stotine uporabnikov socialnih omrežij je podjetju očitalo rasizem. "Fotografija je zdaj odstranjena iz vseh kanalov H&M in opravičujemo se vsakomur, ki bi to morda lahko užalil," je po poročanju CNN dejala predstavnica H&M Anna Eriksson.
To pa ni edini primer, ko se je moral švedski gigant opravičiti za nepremišljeno potezo.
Temnopolti deček je bil model v britanski verziji švedske prodajalne na spletu. Za drugi trenirki iz iste serije z napisom "strokovnjak preživetja" ter printom živali, sta modela belopolta otroka.
H&M ni edina družba, ki se je zaradi rasističnega oglaševanja znašla pod plazom kritik. Podjetje Unilever, ki je lastnik kozmetične linije Dove se je moral oktobra opravičiti zaradi oglasa za losjon za telo. Trisekundni posnetek je prikazoval temnopolto žensko, ki se (zaradi uporabe losjona za telo) spremeni v belko. Temnopolta ženska v oglasu sleče majico, pod katero je telo belke.
Nivea, ki je del nemške skupine Beiersdorf (BDRFF), je v aprilu odstranila oglas s sloganom "bela je čistost", ki ga je na spletnih omrežjih delila desničarska skupina.
kdor se pobuni je rasist,jaz vidim le fantka
švedi prsmojeni, v drzavi pa se jim je zaredila golazen da dihat več ne upajo
Popolnoma pošten oglas in ne vidim,kaj naj bi blo spornega?