Grozljivka na letalu je trajala 18 minut

Foto: EPA Razbitine letala Foto: EPA Razbitine letala Foto: EPA Razbitine letala Foto: EPA Razbitine letala Foto: EPA Razbitine letala Foto: EPA Razbitine letala Foto: EPA Razbitine letala Foto: EPA Razbitine letala Foto: EPA Razbitine letala Foto: EPA Razbitine letala Foto: Bae Črna skrinjica Foto: Bae Črna skrinjica Foto: EPA Nesreča letala Foto: Airbus 320 Nesreča letala Airbus 320 Foto: EPA Posmrtni ostanki žrtev nesreče Foto: EPA Razbitine letala Airbus 320 Foto: EPA Nesreča Airbusa 320 Foto: EPA Nesreča Airbusa 320 Foto: EPA Nesreča Airbusa 320 Foto: EPA Nesreča Airbusa 320 Foto: EPA Nesreča Airbusa 320 Foto: EPA Nesreča Airbusa 320 Foto: EPA Nesreča Airbusa 320 Foto: EPA Nesreča Airbusa 320 Foto: EPA Nesreča Airbusa 320 Foto: EPA Nesreča Airbusa 320 Foto: EPA Nesreča Airbusa 320 Foto: EPA Nesreča Airbusa 320 Foto: EPA Nesreča Airbusa 320 Foto: EPA Nesreča Airbusa 320 Foto: EPA Nesreča Airbusa 320 Foto: EPA Nesreča Airbusa 320 Foto: EPA Nesreča Airbusa 320 Foto: EPA Nesreča Airbusa 320
Prve ugotovitve naj bi kazale na to, da je do nesreče prišlo, ker je počilo vetrobransko steklo.
Oglej si celoten članek

Prve ugotovitve pregleda črne skrinjice včeraj strmoglavljenega letala Airbus 320 nemškega prevoznika Germanwings kažejo, da je do nesreče prišlo zaradi strukturne napake, ker je počilo vetrobransko steklo, poroča britanski Daily Mail. To naj bi povzročilo takojšnji padec pritiska v kabini, zaradi česar naj bi bila pilota onesposobljena in nista mogla poklicati na pomoč. Novica o prvih ugotovitvah analize črne skrinjice je po poročanju časnika zaokrožila na profesionalnih forumih pilotov.

V razbitinah letala so do sedaj našli eno črno skrinjico, ki je poškodovana, a naj bi kljub temu zagotavljala podatke, ki bodo v pomoč pri odgovorih na nekatera vprašanja. Analiza zvokov bi po besedah prometnega ministra lahko trajala kar nekaj tednov, odgovore pa bodo poskušali najti tudi s pomočjo druge skrinjice, ki jo iščejo danes.

Pilota sta bila izkušena

Točen vzrok, zakaj je Airbus 320 strmoglavil, še vedno ni znan, nihče pa ne namiguje na teroristično dejanje.  “V tem trenutku menimo, da je šlo za nesrečo, vse drugo je golo ugibanje,” je povedala Heike Birlenbach, podpredsednica prevoznika Germanwings, ki je sicer v lasti skupine Lufthansa.

Direktor letalske družbe Lufthansa Carsten Spohr je dejal, da je bil avion tehnično brezhiben in nesrečo označil za nerazložljivo. "Ne znamo si razložiti, kaj se je zgodilo," je dejal na letališču v Frankfurtu, po minuti molka med zaposlenimi v družbi. Pilota sta bila po njegovih besedah izkušena.

V gore treščilo ob 10.48

Zadnji podatki po nesreči medtem kažejo, da letalo ni padalo osem, ampak 18 minut. Francoska ministrica za okolje in transport Segolene Royal je medijem sporočila, da se je posadka letala nehala odzivati ob 10.30, ko je bilo letalo nad Sredozemskim morjem. Letalo je v gore treščilo kmalu po 10.48 in v teh 18 minutah padalo iz višine 8.500 na 600 metrov. V času padanja ni oddalo nobenega signala. Sprva so poročali, da je letalo poklicalo na pomoč, dejansko pa je prvi signal o tem, da je nekaj narobe, prišel od francoskih kontrolorjev, ki so izgubili stik z letalom. Pilot letala je sicer letel za Lufthanso 10 let, z Airbusovimi letali je opravil okrog 6 tisoč ur letenja.

Pred nesrečo letalo cel dan prizemljeno

Pri ponesrečenem letalu so dan prej zabeležili težave, in sicer pri vratih, ki zapirajo sprednja kolesa, je potrdil predstavnik Lufthanse. Težava je bila povezana z mehanizmom, ki odpira v trenutku, ko se sprožijo naprave za pristajanje. Ves dan je ostal na popravilu v Duesseldorfu. Predstavnik Lufthanse je pri tem poudaril, da so vse težave odpravili. Poleg tega so pri družbi lastnici ponesrečenega letala potrdili, da nekateri člani posadke letala včeraj niso prišli na delo, češ da imajo za to osebne razloge. Zaradi njihovih neprihodov naj bi odpovedali nekaj letov.

Najprej so mislili, da je plaz

Prve informacije s terena prizorišča včerajšnje nesreče so si bile enotne; reševalci ne morejo več nič. “Žal nismo mogli storiti popolnoma ničesar. Na območju strmoglavljenja niti ni kaj dosti videti. Ostanki letala in trupla,” je za agencijo dpa povedal Jean-Louis Bietrix, visokogorski planinski vodič. Lokalni pilot helikopterja Christophe Castaner, ki je območje preletaval s francoskim notranjim ministrom je že popoldne poslal sporočilo, da so prizori strašni. Letalo je popolnoma uničeno, okrog razbitin pa številna trupla. "Vse se je spremenilo v prah. Največji kos razbitine je velikosti majhnega avtomobila," je povedal Gilbert Sauvan, predsednik francoske province Alpes de Haute, kjer se je zgodila nesreča. Turistična delavka Sandrine Boisse pa je za BBC povedala, da je okoli 11. ure slušala čuden zvok, ki je prihajal iz smeri nesreče. "Najprej smo mislili, da gre za plaz, a ni šlo za isti zvok."

Umrli iz 13 držav

V strmoglavljenju letala nemške družbe Germanwings je umrlo 150 ljudi. Direktor Germanwingsa Thomas Winkelmann je na tiskovni konferenci povedal, da je bilo na krovu 72 Nemcev, 35 Špancev, po dva državljana Avstralije, Argentine, Irana, Venezuele in ZDA ter po en državljan Velike Britanije, Nizozemske, Belgije, Danske, Mehike in Izraela.

Med žrtvami je 16 učencev in dva učitelja gimnazije iz zahodnomeškega mesta Haltern, ki so se vračali s tedenske izmenjave v Barceloni. Daily Mail piše, da sta bila na letalu tudi ugledna operna pevca Maria Radner in Oleg Bryjak iz Kazahstana.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 15

  • mph
    00:23 26. Marec 2015.

    Če je to res, je pa sploh sramota, da ena taka draga zadeva nima nobenih senzorjev, ki bi zaznali tak …

  • 22:03 25. Marec 2015.

    Žurnalček..a nebi počakal na uradna dejstva, da se neb preveč pametne delali..

  • 19:34 25. Marec 2015.

    Kaj ima izsledek komisije z idiotsko prenešenimi podatki novinarjev o nesreči. Nič ni bilo od tega , kar piše v …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.