Združenje hrvaških cestnih prevoznikov je napovedalo proteste zaradi omejitev za tranzitni tovorni promet, ki jih je Slovenija 1. junija uvedla na 17 mejnih prehodih s Hrvaško. Hrvaški prevozniki so nezadovoljni, ker je slovenski ukrep povzročil dodatne gneče na mejnih prehodih, prisiljeni so tudi na daljše poti do slovenske meje.
Z novo prometno ureditvijo je slovenska direkcija za infrastrukturo prepovedala tranzitni promet težkih tovornih vozil nad 7,5 tone preko Slovenije, ki zdaj s podravske avtoceste pot nadaljuje po glavnih ali regionalnih cestah in nato predvsem preko mejnih prehodov Središče ob Dravi in Zavrč na Hrvaško in obratno.
Podobno velja tudi na območjih pri mejnih prehodih Dobovec in Bistrica ob Sotli. Na infrastrukturnem ministrstvu si želijo z ukrepi izboljšati varnost in kakovost bivanja lokalnega prebivalstva, hkrati pa mednarodni tovorni promet preusmeriti z državnih cest na avtocestno omrežje. Tako so na avtocestno omrežje preusmerili tudi večino tranzitnega prometa na glavnih cestah Postojna-Jelšane in Kozina-Starod, kar pomeni tudi večino cestnega prometa med Italijo in državami evropskega jugovzhoda.
"Predvolilna odločitev in zdaj plačujemo ceno"
"Vse je začelo, ko je Hrvaška zaprla mejni prehod Mursko Središče, da tovornjaki ne bi več peljali skozi mesto. Dnevno so imeli v mestu 550 tovornjakov in prebivalci z obeh strani meje so se temu uprli. Šlo je za politično predvolilno odločitev in zdaj plačujemo ceno," je danes za novičarski portal index.hr ocenil predsednik hrvaškega združenja cestnih prevoznikov Dragutin Kranjčec.
Spomnil je, da so prevozniki marca letos poskusili s protestnimi blokadami cest preprečiti zapiranje mejnega prehoda s Slovenijo, a niso uspeli, ker so oblasti v Zagrebu ugodile lokalnim prebivalcem.
Hrvati bodo zapirali ceste
Kranjčec je napovedal, da bodo organizirali nove proteste, če se stanje ne bo spremenilo. Pravi, da bodo prisiljeni zapirati ceste, ker nimajo druge izbire glede na izgube, ki jih imajo zaradi večurnih čakalnih dob na mejnih prehodih.
Izračunali so, da so dnevne izgube zaradi večurnih zastojev ob meji približno 200 evrov na tovornjak, kar bo skupaj z izgubami potencialnih drugih poslov med čakalnimi dobami ob meji vplivalo na poslovanje hrvaških prevoznikov.
Ni želel povedati, kje in kdaj bodo blokirali ceste niti tega, ali bodo to storili na Hrvaškem ali v Sloveniji, poroča portal. V združenju ocenjujejo, da pred mejnimi prehodi grozi popoln prometni kolaps med vikendi, ter se sprašujejo, kako bo šele med osrednjo turistično sezono.
Ministra že sestankovala
Na to temo sta se danes sestala ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek in hrvaški minister za morje, promet in infrastrukturo Oleg Butković. Hrvaška stran je na sestanku poudarila, da se je treba čim prej odzvati in skušati poiskati kompromisno rešitev. Sklenili so, da bodo slovensko in hrvaško administracijo zadolžili, naj skušata v najkrajšem možnem času poiskati tehnične rešitve za prevoznike, ki vozijo po omenjenih odsekih. Naslednji sestanek med ministroma bo čez 10 dni.
Pogovarjali so se tudi o obnovi in vzdrževanju cest in mostov na mejnih prehodih, je še sporočilo hrvaško ministrstvo.
Na ministrstvu za infrastrukturo so sestanek potrdili, drugih informacij pa niso podali.
dezurni@zurnal24.si
Skrajni čas je že, da se Hrvatom pokaže kaj je red in spoštovanje druge države (Slovenije). V primeru arbitraže se …
Vse države imajo podobno cestno ureditev. Tudi v Italijo ne moreš na malo-obmejnem prehodu prečkati meje s šleperjem. Kaj šele …
Hrvat je tat. Tri hrvata deset tata hahaha