Dokončna klofuta Kitajcem, Bruselj sprejel ta ukrep

Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
Evropska komisija je danes dokončno potrdila uvedbo dodatnih carin na uvoz električnih vozil, izdelanih na Kitajskem, v EU. Poleg že obstoječih 10-odstotnih carin bo v četrtek uvedla dodatne carine v višini od 7,8 do 35,3 odstotka za obdobje petih let. Slovenija je v začetku meseca glasovala proti temu ukrepu.
Oglej si celoten članek

Za ameriško podjetje Tesla bo dodatna carina znašala 7,8-odstotka, za kitajska podjetja BYD, Geely in SAIC (MG, Maxus) pa 17, 18,8 in 35,3 odstotka, je razvidno iz danes sprejete uredbe Evropske komisije.

Dodatna 35,3-odstotna carina bo veljala tudi za vse druge proizvajalce električnih vozil na Kitajskem, ki niso sodelovali s preiskavo komisije. Za podjetja, ki so sodelovala, pa uredba predvideva 20,7-odstotno dodatno carino.

Za uvedbo dodatnih carin se je Bruselj odločil na podlagi konec lanskega leta sprožene preiskave, v kateri so ugotovili, da proizvajalci električnih vozil na Kitajskem uživajo koristi nepoštenih državnih subvencij. Zato so v začetku julija začasno uvedli dodatne carine, zdaj pa jih bodo dokončno za obdobje petih let.

Uredba bo v uradnem listu EU objavljena v sredo, kar pomeni, da bodo dodatne carine dokončno uvedene dan kasneje, ko jih bodo tudi začeli pobirati. Če se bodo s posameznimi podjetji v prihodnje dogovorili o t. i. cenovnih zavezah, s katerimi bi podjetja zvišala cene svojih proizvodov in nadzorovala obseg izvoza v EU, zanje evropska uredba o carinah ne bo več veljala.

Komisija je odločitev o dokončni uvedbi dodatnih carin sprejela, potem ko v začetku meseca njenega predloga ni niti podprla niti zavrnila kvalificirana večina držav članic. To je 15 članic, v katerih živi najmanj 65 odstotkov vsega prebivalstva EU. 10 članic je glasovalo za, 12 se jih je glasovanja vzdržalo, pet pa jih je bilo proti. Proti sta med drugim glasovali Nemčija in Slovenija.

Gospodarski minister Matjaž Han je nekaj dni po glasovanju pojasnil, da tega niso storili zaradi Kitajske ampak zaradi Slovenije. "Po posvetovanjih z industrijo in našimi največjimi partnerji smo odločno naredili tisto, kar je po mojem mnenju trenutno edino pravilno," je dejal ob robu srečanja predstavnikov slovenske in kitajske avtomobilske industrije.

Kitajska je sicer že avgusta zaradi uvedbe začasnih carin sprožila postopek pred Svetovno trgovinsko organizacijo (WTO). Na kitajskem ministrstvu za trgovino so tedaj poudarili, da odločitev EU nima pravne podlage, krši pravila WTO in spodkopava globalno sodelovanje pri naslavljanju podnebnih sprememb. Poleg tega so uvedli tudi več trgovinskih ukrepov na področju uvoza iz unije.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 31

  • 16:48 30. Oktober 2024.

    WV bodo končno zaprli. To je nazzi firma, ki bi jo morali zapreti tako po 2. sv.!

  • 01:23 30. Oktober 2024.

    Rekel bi, da je to do državljanov Evrope tako mlo kurvinsko. Cene električarjev bodo sedaj končno padle, te pa ti …

  • 22:22 29. Oktober 2024.

    Kako bo fonderkuzla debelo gledala, ko bodo Kitajci nazaj usekali z zaščitnimi carinami. Ampak jebe se njej. S kurupcijskimi posli …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.