"Predstavljam si, da bo letalo prihodnosti videti kot Zehst," je dejal glavni tehnik pri EADS Jean Botti ob predstavitvi projekta na letališču Le Bourget dan pred začetkom pariške letalske razstave.
Letalo, ki bo lahko sprejelo od 50 do 100 potnikov, bo vzletelo z običajnimi motorji, ki jih bo poganjalo biogorivo iz morske trave, nato pa bo preklopilo na raketni pogon. Raketni motorji na vodik in kisik, iz katerih bo šla v zrak le para, bodo letalo ponesli na potovalno višino 32 kilometrov. Za primerjavo, današnja potniška letala letijo na okoli 10 tisoč metrih višine.
Ob pristajanju bo pilot izklopil motorje in odjadral proti Zemlji, pred pristankom pa bo znova vklopil običajne motorje.
EADS upa, da bo prototip zgrajen do leta 2020 in da bo letalo prve potnike sprejelo okoli leta 2050.
Na videz podoben upokojenemu concordu
Koncern projekt razvija skupaj z Japonsko, strokovnjaki pa uporabljajo tehnologijo, ki je že na voljo.
Štiri metre velik model letala, ki je na videz podoben upokojenemu nadzvočnemu letalu concorde, bo na ogled na letalski razstavi na letališču Le Bourget pri Parizu, ki se začne v ponedeljek, za javnost pa bo vrata odprla v petek.
Vse super, razen motorjev na "bio" gorivo. Ko bodo posekali ves amazonski gozd in izčrpali vso nafto, se bodo lotili …