"Že več let traja trend padanja cen surove nafte. Razlog je prevelika ponudba, cene so vedno odvisne od ponudbe in povpraševanja. Na trgu je trenutno veliko več nafte, kot jo države porabijo. Povpraševanje pa se zmanjšuje zaradi slabega gospodarskega stanja. Gospodarske rasti še ni, problematična sta Rusija in Kitjajska, kjer se razmere še posebej zaostrujejo," poudarja Aleš Peternel iz Slovenskega nacionalnega naftno-plinskega komiteja.
"Od takrat se je proizvodnja krepko povečala. Predvsem to velja za Združene države, kjer je velikem porastu uporaba nekonvencionalnih postopkov pridobivanja nafte, kot je recimo fracking," opozarja Peternel.
"Manevrskega prostora za dvig trošarin je še veliko"
Cene goriva pri nas v zadnjih mesecih sicer padajo, a kljub temu bistveno manj kot se je znižala cena nafte na svetovnih trgih. Z višanjem trošarin na naftne derivate tako največ služi država.
"Manevrskega prostora za dvigovanje trošarin je še veliko," pravi ekonomist Sašo Polanec in dodaja: "Toda njihova višina ne sme preseči tistih iz sosednjih držav. Avtoprevozniki namreč natanko vedo, kje bodo privarčevali s točenjem goriva. Če bo v sosednji državi ceneje, se bodo pač ustavili tam."
dezurni@zurnal24.si
Itak bi mogl prešaltat iz nafte na kej bolj sprejemljivga.
Tete in szrici v javni upravi morajo dobiti plačo!<br />Vprašanje pa je koliko tet in stricer zares potrebujemo?
Banda!