Uradni jezik največjega spletnega nakupovalnega središča Rakuten bo po novem angleščina, medtem ko si želi podjetje Fast Retailing, ki upravlja z verigo trgovin z oblačili Uniqlo, da bi zaposleni v pisarnah začeli bolj pogosto uporabljati angleški jezik.
„Želimo si, da bi ljudje nehali misliti, da smo japonsko podjetje. Želimo si postati svetovno podjetje,“ je povedal direktor podjetja Rakuten Hiroshi Mikitani. Zaposleni v podjetju Rakutan se bodo morali v kratkem naučiti govoriti angleško, saj bo podjetje leta 2012 zanje pripravilo preizkus znanja. „Brez angleščine ni službe,“ je še dodal Mikitani.
Podjetji Toyota Motor in Nissan Motor naj bi v tej smeri že naredili korak naprej, saj se zaposleni med seboj menda že pogovarjajo v angleščini. Strokovnjaki pravijo, da je ideja o uporabi angleščine znotraj japonskih podjetij zelo dobra. Ker si japonska podjetja še utirajo pot na tuje trge, si morajo nabrati več izkušenj, pravijo.
Strogi kriteriji
Tudi podjetje Fast Retailing naj bi v kratkem pripravilo preizkus znanja iz angleščine za svoje zaposlene, ki bodo morali menda na testu doseči 770 od 900 točk, če bodo želeli obdržati službo. Podjetja bodo zaposlenim pri učenju angleščine pomagala s tečaji, predstavnica podjetja Daisuke Hase pa pravi, da jih v učenj ne bodo silili, če si tega sami ne želijo.
Na odločitev nekaterih japonskih podjetij o uporabi angleščine kot uradnega jezika pa se je že odzval Yoichi Wada, oče Square Enixa. „Rajši začnite komunicirati z računalniki,“ je povedal.
Brez angleščine ni službe
Japonski trgovci, ki si želijo svojo ponudbo razširiti tudi na svetovne trge, od svojih zaposlenih zahtevajo, naj se naučijo govoriti angleško, ali pa bodo odpuščeni.