Diagnostični test naj bi pokazal, ali lahko BP začne z mašenjem vrtine s težkim blatom in cementom, piše Guardian. Ali bo postopek uspešen, se še ne ve, saj do zdaj še ni bil izveden v takšnih globinah (približno kilometer in pol pod morjem).
Naftni velikan si sicer že več tednov obupno prizadeva zaustaviti iztekanje nafte iz podvodne vrtine, iz katere je izteklo že za sedem milijonov 159-litrskih sodov goriva. Šef BP Tony Hayward možnosti uspeha operacije ocenjuje na okoli 70 odstotkov, celoten postopek pa bo mogoče videti tudi prek spleta na njihovi uradni strani.
Obtožbe in malomarnost
Vodstvo podjetja Transocean, ki je BP dalo ploščad v najem, pa je Britance obtožilo, da so ubrali bližnjice, ko so v ventilu, ki služi kot varovalka pred izlitjem, namesto težkega vrtalnega blata uporabili le morsko vodo, je na zaslišanju pred kongresno komisijo povedal eden izmed delavcev na ploščadi.
V javnost so prišle tudi izjave številnih delavcev, ki so opisovali dogodke tik pred izbruhom, v katerih opisujejo svojo zaskrbljenost nad pritiskom, ki se je nabiral pod površjem. Dva kongresnika sta članom komisije povedala tudi, da je ekipa odgovorna za varnost, zadovoljna z rezultati testa, v ventil še naprej dodajala morsko vodo namesto blata.
Pet ur pred nesrečo naj bi prišlo tudi do puščanja tekočine iz varnostnega ventila, zaradi česar naj bi ta ob eksploziji tudi odpovedal.